


Właściciel: pawlak2010 (PW) • link#1 • link#2 • komentarze (2) (w ulubionych: 0 razy, wyświetleń: 6201)
Dodano 10 lutego 2017
Dodano 10 lutego 2017
Marka i model:
Średnia ocena:
0 z 0 głosów
Ten tydzień:
0 z 0 głosów
Wersja:
-
Rok produkcji:
2006
Pojemność:
49cm³
Moc:
3KM (2.2kW)
Waga:
85kg (0.09T)
Przyspieszenie:
- s. do 100 km/h
Maks. moment obr.:
- Nm
Rodzaj paliwa:

Zużycie paliwa:
2,2 l. na 100 km
Dodatkowe wyposażenie:
Elektryczny rozrusznik Kufry
Opis:
Po przesiadce z Ogara 900, którego profilu tutaj nie założyłem, przyszedł czas na kolejny pojazd. Jest to chiński skuter, kupiony dnia 30.10.2016r wygląda tak jak m.in Kingway Koyot, Motobi żbik itp, skuter ma koła 12 calowe i dwa hamulce tarczowe, nie jest to cudo techniki, ale dla moich potrzeb w zupełności wystarczy. Nie wiem, jak to wytrzymało 11 lat, że trzyma się w całości i jeździ, ale jakoś przeżył ten czas. Kupiłem ten skuter okazyjnie za 450 zł od pierwszego właściciela i z ważnym OC i przeglądem "bezterminowo" jednak to się równa z tym, jakby przeglądu nie było, w tej cenie dostałem nowy pasek napędowy, używaną oponę w dobrym stanie i kufer. Wstępnie był nie na chodzie, nie odpalał, ale po powrocie do domu i po około 20 minutach szukania problemu skuter odpalił, wystarczyło wlać paliwo pod gaźnik i działał, poza tym był uszkodzony regulator napięcia, gdyż palił żarówki, po wymianie jest wszystko ok, choć przełączniki chyba są do wymiany, bo światła mam cały czas włączone niezależnie od pozycji na przełączniku. Ogólnie odpala od kopa i nie ma z tym większych problemów, choć jest do ogarnięcia i trzeba sporo włożyć, by doprowadzić do stanu używalności, m.in trzeba poprawić elektrykę i zrobić tylny hamulec, oraz przegląd.
Silnik:
139QMB chiński czterosuw, chłodzony powietrzem, nie jest to demon mocy i prędkości, ale dla moich potrzeb w zupełności wystarczy, jest sprawny i działa jak należy, w przyszłości planuje zmianę cylindra, który już zakupiłem. Na liczniku jest przebieg 36881 km (prędkościomierz nie działa, uszkodzona linka) na pewno był już remontowany, choć nie ma z silnikiem problemów, bo odpala jak należy, w momencie kupna był zablokowany, był recyrkulator spalin przy tłumiku, a do niego podłączona rura, która była podłączona pod filtr powietrza, przez co skuter był zamulany, oraz był założony seryjny moduł, na którym skuter kręcił 7 tyś obr/min max po wymianie modułu skuter kręci do 10 tyś obr/min oraz po pozbyciu się recyrkulatora spalin skuter ma lepsze przyspieszenie, choć nie znam prędkości maksymalnej, gdyż nie jechałem tym pojazdem na tyle szybko.
Nadwozie:
Jak na skuter za taką kasę naprawdę nie jest źle, w sumie można by wymienić owiewkę kierownicy, którą sam z resztą zniszczyłem przy demontażu, ale pokleiłem, pomalowałem i się trzyma, poza tym jak na 11 letni skuter nie jest źle.
Zawieszenie:
Myślę, że jest w sam raz, choć jeszcze nie miałem okazji tego dokładnie sprawdzić, gdyż do tej pory skuter jeździ "w koło komina"
Tuning:
Żadnego tuningu, chyba, że zmiana cylindra na większy zalicza się do tuningu, on ma służyć jako pojazd, a nie być "ścigaczem"
Plany:
Wymienić płyn hamulcowy w obu obwodach i odpowietrzyć tylny zacisk - zrobione oba hamulce działają
Poprawić elektrykę by można było normalnie jeździć, choć światła i cała reszta działają;
Wymienić linkę prędkościomierza;
Jeździć.
dojechać do Kołobrzegu.
DNIA 26.06.2017 SKUTER ZOSTAŁ SPRZEDANY
Poprawić elektrykę by można było normalnie jeździć, choć światła i cała reszta działają;
Wymienić linkę prędkościomierza;
Jeździć.
dojechać do Kołobrzegu.
DNIA 26.06.2017 SKUTER ZOSTAŁ SPRZEDANY
Zalety:
Tanie części;
Niski koszt zakupu;
Gabarytowo w sam raz w porównaniu z poprzednim skuterem.
Niski koszt zakupu;
Gabarytowo w sam raz w porównaniu z poprzednim skuterem.
Wady:
Lipne plastiki;
problemy z elektryką
problemy z elektryką
Pamiętna podróż:
na razie brak
Osiągnięcia:
-
Zakupione części:
2x dźwignia startera nożnego koszt 46,50 zł
1x regulator napięcia 8 zł
1x koło zębate startera nożnego 30 zł
1x sprężyna startera nożnego 8 zł
2x tulejka wałka półksiężyca 10 zł
1x półksiężyc 8 zł
Komplet cylinder, tłok, pierścienie 47 mm powerforce nicasil 113 zł
Kompletna głowica 47 mm 98 zł
Kompletny zestaw napędowy tj. wariator, sprzęgło, rolki, pasek napędowy 110 zł
pokrywa zaworów bez SLS 20 zł
Dysza główna 85 5 zł
Moduł zapłonowy odblokowany 15 zł
Koszt wysyłki części łącznie 90 zł gdyż były kupowane w różnym odstępie czasu.
- Nowy akumulator żelowy 100 zł;
- 71 zł tłumik używany;
- Wkład filtra powietrza 7 zł;
- Pasek powerlink gates 43zł;
- Rolki 4.7g 15 zł;
- Owiewka kierownicy 42 zł;
- Lampa pozycyjna 42 zł;
- Czujnik stopu 2x 14zł;
- obudowa filtra powietrza 20 zł;
- Naprawa instalacji el. 50 zł
łączny koszt wszystkiego: 960,20 zł
1x regulator napięcia 8 zł
1x koło zębate startera nożnego 30 zł
1x sprężyna startera nożnego 8 zł
2x tulejka wałka półksiężyca 10 zł
1x półksiężyc 8 zł
Komplet cylinder, tłok, pierścienie 47 mm powerforce nicasil 113 zł
Kompletna głowica 47 mm 98 zł
Kompletny zestaw napędowy tj. wariator, sprzęgło, rolki, pasek napędowy 110 zł
pokrywa zaworów bez SLS 20 zł
Dysza główna 85 5 zł
Moduł zapłonowy odblokowany 15 zł
Koszt wysyłki części łącznie 90 zł gdyż były kupowane w różnym odstępie czasu.
- Nowy akumulator żelowy 100 zł;
- 71 zł tłumik używany;
- Wkład filtra powietrza 7 zł;
- Pasek powerlink gates 43zł;
- Rolki 4.7g 15 zł;
- Owiewka kierownicy 42 zł;
- Lampa pozycyjna 42 zł;
- Czujnik stopu 2x 14zł;
- obudowa filtra powietrza 20 zł;
- Naprawa instalacji el. 50 zł
łączny koszt wszystkiego: 960,20 zł
Aby móc głosować i dodawać komentarze zaloguj się, jeśli nie masz konta dołącz do nas.



Podobne:
brak podobnych pojazdów
brak podobnych pojazdów
LWG ! - może od wiosny wrócę do jednośladów.. :)
#