Właściciel: bartnow900R (PW) • link#1 • link#2 • komentarze (7) (w ulubionych: 0 razy, wyświetleń: 2914)
Dodano 26 maja 2012
Dodano 26 maja 2012
Marka i model:
Średnia ocena:
5 z 5 głosów
Ten tydzień:
5 z 1 głosów
Wersja:
487
Rok produkcji:
1989
Pojemność:
172cm³
Moc:
13KM (9.6kW)
Waga:
125kg (0.13T)
Przyspieszenie:
25 s. do 100 km/h
Maks. moment obr.:
16 Nm
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa:
4,5 l. na 100 km
Dodatkowe wyposażenie:
Opis:
Tak w zasadzie to tego sprzętu nie miało być ,nigdy wcześniej nie myślałem o kupnie Czecha,no z wyjątkiem starych kivaczek i 350-Twin Sport. Przeglądaliśmy na lekcji informatyki ,serwisy otomoto.pl i motoallegro szukając okazji ,no i natknęliśmy się z kumplem na ten oto sprzęt ,stał za 400zł i był niedaleko nas ,co najlepsze był w pełni sprawny i miał komplet dokumentów ,ale z ciętym dowodem ,to co odrzucało od niej to jej lakier i ogólny stan wizualny. No nic ,telefon i motor zaklepany i jeszcze tego samego dnia dostarczony ,kupiłem go na spółkę ze wspomnianym znajomym ,co prawda był w pełni sprawny ,ale akumulator nie wytrzymał kilku dni i trzeba było wymienić na nowy ,następnie była wymiana tylnej opony z dętką ,ponieważ miała kilka jajek i w ostateczności pękła.Przez całą zimę CZ stała pod kocem ,na wiosnę miał ją zabrać sobie kolega bo jak już wspomniałem nie była w moim guście ,jednak i kolega nie był nią zainteresowany ,więc zapadła decyzja ,że zostanie u mnie skoro już stoi... No nic pomimo ,że wygląd i sylwetka mnie nie jeszcze nie przekonują , to jednak walory tej maszyny bardzo sobie zacząłem cenić, po obejrzeniu "Legend PRL-u" ze zlotu na Górze Kamieńsk przyznaję absolutną rację Panu Pawłowi Holkowi ,Jawy i CZ, które są w dobrych rękach i nie były poprzednio niszczone ,to jeśli tylko mają benzynę to odpalą wszędzie i zawsze i dojadą i wrócą. Dynamika tego sprzętu jest bardzo dobra ,prowadzenie również, po zdaniu prawka zamierzam ją zarejestrować i pojechać na jakiś zlot ,podobny do tego na górze Kamieńsk ,ale mam pytanie czy da się zarejestrować ją z tym obciętym dowodem ,słyszałem że jeśli przejdzie przegląd ,to bez problemów ale może są tu bardziej obeznani.
27.05.2012 Cezia dostała lusterka z epoki ,to upiększenie szczerze powiedziawszy sprawiło ,że coraz bardziej mi się ona podoba, dodaję zdjęcie z samotnej wycieczki ,troszkę kiepska fotka bo robiona w półmroku.Jeśli po swojej 18stce uda mi się ją zarejestrować ,to w przyszłym roku mam nadzieję na spotkanie w Częstochowie na rozpoczęciu i innymi motonitami tego portalu :)
27.05.2012 Cezia dostała lusterka z epoki ,to upiększenie szczerze powiedziawszy sprawiło ,że coraz bardziej mi się ona podoba, dodaję zdjęcie z samotnej wycieczki ,troszkę kiepska fotka bo robiona w półmroku.Jeśli po swojej 18stce uda mi się ją zarejestrować ,to w przyszłym roku mam nadzieję na spotkanie w Częstochowie na rozpoczęciu i innymi motonitami tego portalu :)
Silnik:
2suw 58mm śt/65mm st ,zasilany Jikovem 2926 SBD
Dysza główna - Solex 93
Dysza biegu jałowego Solex 50
Prądnica 6V/75W
Co dziwi mnie w tej sprawie to to ,że ma przebieg nie przekraczający 4tys. km i fabryczne ustawienia silnika.
Dysza główna - Solex 93
Dysza biegu jałowego Solex 50
Prądnica 6V/75W
Co dziwi mnie w tej sprawie to to ,że ma przebieg nie przekraczający 4tys. km i fabryczne ustawienia silnika.
Nadwozie:
Nadgryzione zębem czasu. Bardziej turystyczna sylwetka ,rama kołyskowa rurowa
Zawieszenie:
Przód z kiepskim tłumieniem.
Tył twardy z regulacją.
Tył twardy z regulacją.
Tuning:
-
Plany:
Odnowić ,zarejestrować jeździć.
Zalety:
-
Wady:
-
Pamiętna podróż:
-
Osiągnięcia:
-
28.09.2012:
Cezet dostała nowy lepszy widelec przedni zakupiony za złomie za 30zł ,nie cieknie i nie jest przerdzewiały jak poprzedni od razu poprawiła się praca przodu.Został założony również nowy błotnik w chromie wywodzący się z Jawy typ 634 de luxe. W nastepnych planach jest zastąpienie dolnych metalowych osłon widelca gumami, nowe koła oraz malowanie konsoli i uporządkowanie elektryki . Zdjęcia aktualizujące już są.
Aby móc głosować i dodawać komentarze zaloguj się, jeśli nie masz konta dołącz do nas.
Mares0 28 maj 2012, 16:19
Warto ją było kupić za taką cenę. W złym stanie nie jest ;) Za Cezetkę daję 5/5 ;) Pozdrawiam.
BizonekM06+2 26 maj 2012, 20:33
Świetny zakup, w dobrej cenie :) Z czasem docenisz ją za umiarkowany apetyt na paliwo oraz prostsze serwisowanie zapłonu. Większe, 350-ki są bardziej kłopotliwe. Wygląd i sylwetka to kwestia gustu ale takie poprostu kiedyś produkowano. Dziś mają swój urok i warto je posiadać. Co do rejestracji, nie powinno być problemu. Podstawa to komplet dokumentów, musisz mieć umowę oraz dowodzik rejestracyjny, nawet z uciętym rogiem. W takim przypadku możesz zarejestrować Jawę jako pojazd unikatowy - nie mylić z zabytkowym. Unikat rejestrujesz na zwykłą tablicę, bez wpisu do rejestru zabytków. Poszukaj w swojej okolicy, uprawnionego biegłego, który wydaje opinie o pojazdach unikatowych, potem robisz tzw. pełny przegląd diagnostyczny i normalnie składasz wniosek o zwykłą rejestrację. Nie powinno być problemu, poszukaj w necie, znajdziesz sporo wskazówek o rejestracji pojazdu unikatowego.
bartnow900R+1 28 maj 2012, 12:08
No to już wiem ,że to się uda :) dowód jest i umowy oraz ciągłość są.Bardzo ci dziękuje Bizonek teraz po założeniu lusterek ,coraz bardziej mnie sylwetka przekonuje, niedługo może wykombinuję zamki kierownicy i siodła i ogarnę trochę przedni widelec bo trochę trzepocze przy wyższych prędkościach obrotowych.
bartnow900R0 28 maj 2012, 12:15
Taa, ciekawe czy ty umiał byś ten jeden cyl wyżywić i naprawiać ;) ,jak przyjdzie pora to i dwugarową sobie sprawie ,na razie to mi w zupełności wystarcza :). Mniej pali niż 350 i jest prostsza i lżejsza ,zapewnia tym samym podobną dynamikę i przyspieszenia co 350.
Czasami wystarczy drobna kosmetyka, błyszczący detal czy nowa część by polubić moto.
Powodzenia w robieniu prawka i rejestracji maszyny - do zobaczenia gdzieś na trasie :)
#