keciukos82 | 11 lis 2013, 18:37 • # |
Witam, na wstępie powiem ze nie znam się i nie zamierzam się poznawać na mechanice, od tego są specjaliści zwani mechanikami. A wiec mam skuterka jon way 125 i chciałbym go podrasować . Byłbym wdzięczny osobom które były by mi wstanie pomoc. Chodzi mi o to ze znawcy tematu mogli by mi podpowiedzieć jakie części( cylindry, walki, uszczelki, itp) miałbym kupić. Najlepszym rozwiązaniem było by napisanie całego procesu tuningu od początku do końca co bym miał jako takie pojecie jak to wygląda. Jestem w tym temacie kompletnie zielony wiec proszę o pomoc. |
|
#do góry | |
BizonekM06 | 11 lis 2013, 19:06 • # |
Się chłopie zdecyduj, co właściwie chcesz, chwilę temu napisałeś: "Witam, na wstępie powiem ze nie znam się i nie zamierzam się poznawać na mechanice, od tego są specjaliści zwani mechanikami. " a jednocześnie oczekujesz całego poradnika rasowania sprzętu ? Wstaw maszynę do warsztatu specjalisty, zwanego mechanikiem, płać i wymagaj Proste jak budowa cepa. Firm na rynku "skolko ugodno" płacisz i wymagasz o nic cię głowa nie boli |
|
#do góry | |
keciukos82 | 11 lis 2013, 20:25 • # |
ja nie chcę poradnika rasowania sprzętu to po pierwsze tylko oczekuje ze ktoś podpowie jaki cylinder jakie rolki itp bo wolałbym sam sobie je kupić i wybrać gdzie i za ile to kupie, bo jak wiadomo mechanicy i na częściach wałki walą, po drugie chciałbym mieć jakieś pojecie jak to wygląda żeby "skolko ugodno" mechanik nie wcisnął mi kitu ze coś zrobił, a tak naprawdę przywalił w ciula i skasował mnie za to, no ale patrze ze raczej nie dostane na tym forum pomocy tylko wszędobylską piane |
|
#do góry | |
EaserVW | 12 lis 2013, 01:51 • # |
Roi się na świecie od popaprańców i ludzi oderwanych od rzeczywistości. Tuning mechaniczny to coś, czego idiota i ignorant nie wykona dobrze. Musisz znać zasady, mechanikę i mieć zdolności manualne, by pewne rzeczy robić dobrze. Oczekujesz poradnika i konkretnych linków do części, ale słyszeć o mechanice nie chcesz. Znajdź se zaufany warsztat gdzie nikt ci kitu nie wciśnie, i nie przywali w ciula. To będzie łatwiejsze niż opanowanie mechaniki w stopniu wystarczającym do zrezygnowania z usług fachowca. Rozrząd w aucie też będziesz robił z takim podejściem? Jeśli masz kolizyjny, to tym bardziej mnie to..cieszy. sorry za 'wszędobylską pianę' |
|
#do góry | Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców. Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... Czasami aż ciężko ich wyprzedzić... |
keciukos82 | 12 lis 2013, 21:17 • # |
EaserVW Pro nie wiem czy Ty, czy tam Pan masz taka mentalność by obrażać innych, ale widać, ze tak, ze jesteś, znaczy jest Pan cham i burak. No chyba ze nie umiesz Pan czytać ze zrozumieniem, to wtedy powiem żeś jest wytłuk. Wytłumaczyłem w następnym poście o co mi chodzi, ale jak nie dotarło to powtórzę: podkręcać motur będzie mechanik, ja chcę dowiedzieć się jakie części są potrzebne( by stworzyć jakiś kosztorys i kupić samemu części a nie polegać na mechaniku). W procesie tuningu od początku do końca chodziło mi o to, ze od czego zaczyna się tuning, a na czym się kończy, a nie o to żeby mi ktoś napisał : wykręć to wykręć to itp, chciałem tylko trochę wiedzy na sam temat procesu. A rozrząd wymieni mi zaufany mechanik który niestety specjalizuje się tylko w autach, zresztą nie będę się tu przed nikim płaszczył i tłumaczył zwłaszcza przed pieniaczami. Trzymaj się człowieku jeden z drugim i życzę wam abyście nie mieli takich życzliwych pomagierów w dziedzinach w których wy nie macie zielonego pojęcia. post edytowany przez autora 12 listopada 2013 , 21:21. |
|
#do góry | |
BizonekM06 | 13 lis 2013, 10:30 • # |
Tu nikt nikogo nie obraża, jak się tacy trafiają to Admin robi co trzeba Pieniaczy też raczej tu nie znajdziesz, no chyba że jakiś początkujący co unosi się już w 3 poście Tuning to nie klocki lego, tu się nie da kupić część i zanieść do zamontowania mechanikowi, by było taniej. By tą część zakupić to naprawdę trzeba mieć sporo pojęcia o mechanice i korespondencyjny kurs, ukończony przez internet nic tu nie pomoże. Uważam że dawanie jakichkolwiek porad mechanicznych czy dotyczących zakupu części, kompletnemu laikowi, mija się z celem. Stąd taka odpowiedź i rada by sprawę w całości zlecić fachowcowi. A tak na marginesie, pojawiając się na jakimś forum, może wypadałoby w pierwszej kolejności ogarnąć jakoś swój profil, zaprezentować pojazd, napisać parę postów w "bardziej neutralnych tematach" ? Zanim kogokolwiek się "objedzie" warto najpierw popatrzeć co sobą reprezentuje, jakie treści wcześniej zamieszczał, jaki wiek zadeklarował i takie tam ... Przemyśl sobie "chłopcze" pewne sprawy, może warto |
|
#do góry | |
EaserVW | |
W moim wpisie posiliłem się na ogólną refleksję, potem dodałem jedynie, że idiota tuningu nie wykona dobrze. Zastanawiające jest, dlaczego tak oględnie sformułowaną myśl wziąłeś do siebie. Osobiście bym nie wziął, ale cóż- ludzie są różni. Personalnej wycieczki w moim kierunku nie będę szerzej komentował , niemniej jednak to właśnie Tobie brak czytania ze zrozumieniem i kultury osobistej. Ad rem: Cytat: "oczekuje ze ktoś podpowie jaki cylinder jakie rolki itp " Cytat: "a nie o to żeby mi ktoś napisał : wykręć to wykręć to itp" Oczekujesz konkretnych nazw, wag, producentów, parametrów, nr. katalogowych.. Dobieranie tych rzeczy do siebie, optymalne i takie, by przynosiło zamierzony efekt, nazywa się właśnie tuningiem Cytat: "Najlepszym rozwiązaniem było by napisanie całego procesu tuningu od początku do końca[....] W procesie tuningu od początku do końca chodziło mi o to, ze od czego zaczyna się tuning, a na czym się kończy" Cytat: "wolałbym sam sobie je kupić i wybrać gdzie i za ile to kupie, bo jak wiadomo mechanicy i na częściach wałki walą" Cytat: "żeby [...] mechanik nie wcisnął mi kitu ze coś zrobił, a tak naprawdę przywalił w ciula i skasował mnie za to" Cytat: "A rozrząd wymieni mi zaufany mechanik który niestety specjalizuje się tylko w autach" To masz zaufanego mechanika, czy takiego co wali w ciula? Rozumiem, że gość posiada wiedzę i umiejetności, ale ponieważ zajmuje się tylko autami, zamawiać części do tego wynalazka nie będzie. To zrozumiałe. Niestety przy tym natłoku różnych modeli, częsci i producentów, tuning to nie recepta na zmianę koła w seicencie, ale działanie w oparciu o własna wiedzę, intuicję i doświadczenie innych. Mając zerowe pojęcie o mechanice nie dobierzesz dobrze parametrów a więc i podzespołów, nie dobierze ich też ktoś, to w tym zagadnieniu głęboko nie siedzi. Można próbować, ale efektów może nie być, a i kasy w te próby sporo wtopisz. Wiem coś o tym, chociaż mnie mechanik w ciula nie wali. Ale lepiej się pieklić i wyzywać ludzi. Poszukaj serwisu który temat ogarnie kompleksowo, i przedstawi na rachunku wykaz wszystkich częsci jakie wstawi w ramach tuningu, a w pudełku odda wszystko, co wymontował. |
|
#do góry | Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców. Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... Czasami aż ciężko ich wyprzedzić... |