Serwis mojemoto.pl utrzymuje się wyłącznie z jednego banera zawierającego reklamy.
Aby kontynuować, proszę wyłączyć program blokujący reklamy i odświeżyć stronę.

Motologi
Rankingi
Kluby
Forum
Zaloguj sięUtwórz konto
luki123417
20 sie 2010, 22:51#
Posty: 8
Witam chciałem się zapytać Ludzi którzy mają Routera a500 lub Ogara900 ponieważ chciałem sobie założyć filtr stożkowy ale jest ten zawirowywacz spalin czy jako tam :).... I tam do niego idą różne przewody co z nimi zrobić??? Zaspawać rurki ?? Proszę o podpowiedz
#do góry
Panmistrz
21 sie 2010, 09:59#
Posty: 33
Co filtru to polecam gąbkowy, najlepiej z mielocha, ale tak naprawdę to poprawa osiągów będzie żadna lub znikoma, tylko głos motor zmieni na bardziej chopperowy, za 100zł zamiast takiego filtru wolałbym np. dobry obrotomierz. Kolega założył do ogara 900 taki filtr, i tylko mu się głos zmienił, nic poza tym. Zdjął go, bo bardziej podobał mu się wcześniejszy dźwięk, zresztą głos choppera w ogarze 900 trochę nie pasuje. Pozdrawiam
#do góryPeace
luki123417
21 sie 2010, 14:15#
Posty: 8
No no ale też przy filtrze stożkowym go tak nie muli... A co do obrotomierza to mam taki zamiar założyć ale muszę najpierw się dowiedzieć jak go podłączyć znaczy do czego :)
#do góry
Panmistrz
21 sie 2010, 16:14#
Posty: 33
Mułowatość w ogarze 900 (przynajmniej u mnie) zależała od uszczelki przy gaźniku- motor źle dostawał powietrze w tak jakby złym miejscu. Filtr stożkowy nie poprawi ani v-maxa, ani przyspieszenia. A jak poprawi to prawie nieodczuwalnie. A obrotomierz wcale nie jest ciężko podpiąć, znajdź w googlach instrukcje, będzie też może na instrukcji obsługi obrotomierza.
#do góryPeace
luki123417
21 sie 2010, 23:14#
Posty: 8
A co myślisz o zamianie cylindra na 72cm??

#do góry
Panmistrz
23 sie 2010, 15:47#
Posty: 33
Cylinder na pewno pomoże, jednak silnik zużyje się szybciej i motor będzie więcej palił. Najlepiej zrób tak:
1) Zdejmij blokady. Jeżeli ci idzie 45km/h to moduł do wymiany. Jeżeli ci idzie więcej to moduł masz odblokowany. Włóż cienki patyk do wydechu. W miejscu, w którym się zatrzyma, rozetnij wydech. Będzie tam taka spirala. Wywal ją i zespawaj tłumik. To ok. +4 km/h do V-Max.
2) Jeżeli masz trochę funduszy, nie baw się z rozcinaniem wydechu tylko kup na mielochu jakiś sportowy wydech. Seryjny będzie miał problem z wydostawaniem się spalin po zastosowaniu większego cylindra i efekt będzie słabszy. Dlatego oprócz cylindra warto zaopatrzyć się w sportowy licencjonowany wydech.
3) Warto też zmienić łancuch, gdyż seryjny szybciej ulegnie zniszczeniu.
4) Należałoby też pomyśleć o sprzęgle i dzwonie sprzęgła. Kiedy silnik staje się mocniejszy, na sprzęgło działają większe siły, a co za tym idzie, sprzęgło i dzwon bardziej się nagrzewają, co pogarsza osiągi. Szczególnie, gdy dzwon jest gorący, odczuwalny jest kiepski start, powoduje to też większe zużycie elementów układu przeniesienia napędu. Wybierając dzwon należy kierować się tym, czy dobrze odprowadza on ciepło, czyli tym jak dobre ma chłodzenie. Zużycie dzwonu możemy rozpoznać po jego kolorze, zużyty dzwon ma niebiesko-fioletowe przebarwienia. Ja o tym zapomniałem i 200km po zmianie modułu wysiadło mi sprzęgło i o mało nie doprowadziłem do wypadku.
5) Następne części powinno się wstawiać jednocześnie, bo osobno nie spełnią swojego zadania. Następne w kolejce są: cylinder + wał + łożyska wału oraz gaźnik. Niektóre kity (czyt. zestawy) cylindrowe nie wymagają wymiany gaźnika, czy też wału, ale zaleca się co najmniej wymianę łożyska na wzmacniane oraz dyszy na większą i w ten sposób można pozostać na seryjnym gaźniku. Jeżeli wymienisz gaźnik (aczkolwiek nie musisz, bo chińskie 72ccm nie jest strasznie mocne), możesz się wtedy postarać o stożek.
6) Na koniec trzeba koniecznie zabrać się za regulację wszystkich części, np. sprężynki sprzęgła - aby twój Router odpowiednio przenosił swoją moc na koło. Trzeba także wyregulować gaźnik, czyli dawkę paliwa, powietrza oraz obroty.
Oczywiście możesz tylko wymienić sam cylinder, ale wyniki nie będą tak zadowalające i jeżeli będziesz mu często cisnął na max to szybko pójdzie ci m.in sprzęgło. Warto zainwestować odrazu, potem może być za późno.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomogłem ;)
#do góryPeace
djtobi20
19 wrz 2010, 19:08#
Posty: 15
witam chciałbym sie dołaczyc. zapytać o jedno. Wymieniłem moduł juz prawie jest z 200km po odblokowaniu. Przy sprzęgle skrzywiła sie troche sprezynka ta co jest widoczna wiedzie gdzie. I teraz sprzegło mi nie odbija do konca i nie wysprzegla sie silnik poprostu nie ma mowy o jakiej kolwiek jezdzie bo nie da sie biegów zmieniac. gdy dosciagne to z ta sprezynka to sie wysprzegli no i jak to mozna zrobic zeby dzialało jak nowe? Wymienic ta sprezynke? linke? Prosze o pomoc.
#do góry
djtobi20
19 wrz 2010, 19:13#
Posty: 15
dodam że regulowałem juz linke przy rekojesci i tam przy plastiku takim kreciadłem xD
#do góry
Panmistrz
19 wrz 2010, 21:28#
Posty: 33
Jeśli motor na gwarancji, wymienić moduł na stary i wymienią ci to za darmo, miałem podobnie, sam nie wiem co zrobili, ale sprzęgło chodzi jak nowe, widziałem jak je naciągali, co jeszcze w nim robili to nie wiem. W każdym razie zmień moduł i jedź bez obaw.
#do góryPeace
djtobi20
20 wrz 2010, 20:19#
Posty: 15
poradziłem se dzisiaj z tym sprzęgłem. musiałem ten dekielek zdjąć co na 2 śróbki jest i tam wyregulowac i troche nasmarowac. i dziala tez jak nowe.
#do góry

Aby móc pisać posty zaloguj się, jeśli nie posiadasz konta dołącz do nas.