Serwis mojemoto.pl utrzymuje się wyłącznie z jednego banera zawierającego reklamy.
Aby kontynuować, proszę wyłączyć program blokujący reklamy i odświeżyć stronę.

Motologi
Rankingi
Kluby
Forum
Zaloguj sięUtwórz konto
StarySzofer
03 gru 2009, 16:55#
Posty: 18
Witam, szukam dobrych i sprawdzonych sposobów na tuning silnika w romecie. W sieci jest pełno różnych stron na ten temat ale tak naprawdę nie wiadomo kto to pisał i czy w ogóle takie przeróbki mają sens, bo jeśli coś nie działa to po odwalać tyle roboty na darmo. Dodaję, że posiadam silnik kwadracik dwubiegowy, biegi w ręce. Proszę o jakies propozycje, tylko sensowne i z małym wkładem finansowym. ;)
#do góry"Ten, który wie,że nic nie wie, wie więcej od tego co nic nie wie ale myśli,że wie."
Marcin
03 gru 2009, 17:05#
Posty: 479
Temat wałkowany już tyle razy.
3 rzeczy pomogą Ci znacznie podnieść moc:
- splanowanie głowicy
- cylinder o pojemności 60
- i ważne - gaźnik K60B

Trochę floty trzeba mieć, ale za darmo nic nie zrobisz. A to wszystko działa, wejdź na profil mojego T-1.
#do góry
StarySzofer
05 gru 2009, 16:36#
Posty: 18
Motor nie musi być demonem szybkości ale ma bez problemu wyjechać pod każdą górkę. Myślałem o zębatce od Jawy na koło.
#do góry"Ten, który wie,że nic nie wie, wie więcej od tego co nic nie wie ale myśli,że wie."
Marcin
05 gru 2009, 17:17#
Posty: 479
No to te powyższe zabiegi sprawią, że będzie bez problemów górki pokonywał. Naprawdę warto w taki sposób podwyższyć moc, jak nie masz za dużo kasy to najlepiej zacznij od k60b, poczujesz różnicę.
#do góry
StarySzofer
05 gru 2009, 18:35#
Posty: 18
A co z tą zębatką od jawy(ogara 200), bedzie pasowała do koła komara? Zaznaczam, że nie potrzebuję dużej prędkości tylko jak największy moment obrotowy i oczywiście cięcie kosztów.



post edytowany przez autora 5 grudnia 2009 , 18:48.
#do góry"Ten, który wie,że nic nie wie, wie więcej od tego co nic nie wie ale myśli,że wie."
Marcin
05 gru 2009, 18:49#
Posty: 479
No na pewno coś tam da, ale będzie bardzo wolny. No i łańcuch wydłużyć będziesz musiał.
PS. Jawka to Ogar 200
#do góry
StarySzofer
05 gru 2009, 19:26#
Posty: 18
A zębatka zdawcza 12 zębów dużo da?
#do góry"Ten, który wie,że nic nie wie, wie więcej od tego co nic nie wie ale myśli,że wie."
Marcin
05 gru 2009, 19:43#
Posty: 479
Nie ma sensu zdawczej zmieniać.
#do góry
bigsoft
21 lut 2010, 22:42#
Posty: 9
Marcin napisał/a:
"PS. Jawka to Ogar 200"


:| Jawka to jawka, Ogar to Ogar. Jawka - czyli Jawa 50, Romet Ogar 200 - romet z silnikiem Jawy 50, na polski rynek te silniczki były blokowane.

(Jeśli sens tego zdania był inny - wybacz widocznie nie zrozumiałem należycie).

Po pierwsze, te cylindry 60cm3, to wcale nie 60cm3, a 55cm3. Przeważnie są to g..wniane Almoty, których osobiście nie polecam.
Po drugie - możesz do tego silnika wsadzić cylinder 70cm3 przykładowo z polskiej kosiarki dezametu o ile taki zdobędziesz lub z Simsona, ale to już będzie pewnie spory koszt (choć niekoniecznie, zależy od szczęścia) - na pewno jednak będzie przy tym sporo pracy.
Po trzecie - lepiej by było taki tuning zrobić na 019, ma przynajmniej trzy biegi.

Ogólnie zrobić można wszystko, łącznie z sporym gaźnikiem, membraną itp., tylko musisz dobrze przemyśleć, czy w dwubiegówce warto to robić.

#do góry

Aby móc pisać posty zaloguj się, jeśli nie posiadasz konta dołącz do nas.