Serwis mojemoto.pl utrzymuje się wyłącznie z jednego banera zawierającego reklamy.
Aby kontynuować, proszę wyłączyć program blokujący reklamy i odświeżyć stronę.

Motologi
Rankingi
Kluby
Forum
Zaloguj sięUtwórz konto
EaserVW
14 sty 2009, 18:31#
Posty: 363
Miałem okazję doprowadzać do porządku auto brata po takim sobie dzwonie. Konsekwencją tej trwającej sekundę przyjemności było odebranie dowodu rejestracyjnego i całkowity zakaz jazdy w związku z uszkodzeniami pokolizyjnymi. Pomijając sens i koszta naprawy , zdecydowalismy się na rekonstrukcję auta, i byłoby to nawet całkiem proste i tanie, gdyby nie procedura odzyskania dowodu:

oto problem:

Jeżeli planujemy naprawę naszego samochodu, zwróćmy zawczasu uwagę na to, czy konieczna będzie ingerencja w elementy pojazdu zawierające identyfikacyjne pole numerowe. Jego nieautoryzowane zmiany mogą sprawić sporo kłopotów podczas rejestracji samochodu.

Konieczność nadania nowych numerów identyfikacyjnych pojazdu może mieć różne przyczyny. Wśród nich najczęściej wymienia się nieczytelność wybitej już numeracji powstałą na skutek korozji lub czynników mechanicznych. Do tych drugich należą uszkodzenia elementów zawierających pole numerowe na skutek wypadków drogowych. Zdarza się również, że numery nabite przez producenta po paru latach eksploatacji samochodu samoczynnie się zatarły i ich czytelność pozostawia wiele do życzenia. W tych przypadkach nie pozostaje nam nic innego, jak nabicie nowej numeracji. Jak to jednak zrobić, by uniknąć późniejszych problemów przy rejestracji samochodu.

- Procedurę nabicia nowych numerów identyfikacyjnych pojazdu określa skrupulatnie Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym - wyjaśnia Marek Styp-Rekowski, rzeczoznawca. - Przepisy wymagają, aby przed wymianą uszkodzonej części zawierającej numery identyfikacyjne oryginalne pole numerowe poddane zostało badaniu technicznemu przez rzeczoznawcę posiadającego odpowiednie uprawnienia. Rzeczoznawca po dokonaniu ekspertyzy wydaje opinię techniczną i dokumentację, będącą podstawą do wydania decyzji o nabiciu nowych numerów i konieczną przy rejestracji pojazdu.

Ekspertyzę taką wydać może tylko rzeczoznawca posiadający odpowiednie certyfikaty i znajdujący się na ministerialnej liście rzeczoznawców (lista ta jest do wglądu na internetowej stronie Ministerstwa Infrastruktury - www.mi.gov.pl )

Wymagana procedura
Marek Styp-Rekowski, rzeczoznawca
- Procedura nabicia nowych numerów identyfikacyjnych pojazdu jest o tyle istotna, że jej zaniechanie może uniemożliwić rejestrację samochodu. W ostatnim okresie pojawiają się znaczne trudności z uzyskaniem w wydziałach komunikacji postanowień o nadaniu nowych numerów identyfikacyjnych pojazdu, jeżeli brak jest wcześniej wydanej opinii osób uprawnionych.

Pamiętajmy o tym podczas napraw (zwłaszcza powypadkowych) samochodu. Zdarza się, że w warsztacie wymieniony zostanie element nadwozia, którego integralną częścią jest pole numerowe z oryginalnie wybitymi oznaczeniami. Jeżeli nastąpi to bez wcześniejszej ekspertyzy uprawnionego rzeczoznawcy, tracimy automatycznie możliwość nabicia nowych numerów i - co za tym idzie - rejestracji samochodu. Dlatego najlepiej zawczasu poprosić pracowników serwisu, by przed dokonaniem napraw powiadomili nas, jeżeli zajdzie konieczność wymiany elementów zawierających numery seryjne. W takim przypadku należy skontaktować się z uprawnionym rzeczoznawcą, którego opinia pozwoli nam ubiegać się o decyzję o nabiciu nowych numerów.

Warto mieć to na uwadze planując dzwona, wyceniając go i podejmując decyzję o "robieniu" auta :)

#do góryCzasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców.
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

Aby móc pisać posty zaloguj się, jeśli nie posiadasz konta dołącz do nas.