Serwis mojemoto.pl utrzymuje się wyłącznie z jednego banera zawierającego reklamy.
Aby kontynuować, proszę wyłączyć program blokujący reklamy i odświeżyć stronę.

Motologi
Rankingi
Kluby
Forum
Zaloguj sięUtwórz konto
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Właściciel: Damian (PW) • link#1link#2komentarze (10) (w ulubionych: 0 razy, wyświetleń: 4327)

Dodano 24 lutego 2010
Marka i model:
Średnia ocena:
4.42 z 12 głosów
Ten tydzień:
0 z 0 głosów
Wersja:
M06B3
Rok produkcji:
1985
Pojemność:
123 cm³cm³
Moc:
7,3 KM (5,4 kW) przy 5300 obr./minKM (5.1kW)
Waga:
114 kgkg (0.11T)
Przyspieszenie:
- s. do 100 km/h
Maks. moment obr.:
9,8 Nm (1 kGm) przy 4200 obr./min Nm
Rodzaj paliwa:
Benzyna Olej
Zużycie paliwa:
2,8 l/100 km przy 60 km/h l. na 100 km
Dodatkowe wyposażenie:
 
Opis:
Oto moja nieszczęsliwa WSK 125. Jest to rocznik 85' lecz używana była tylko przez 6 lat przez mojego Ojca, kiedy to zaczeła sypać się skrzynia i motorek został odstawiony. Motor od nowosci w mojej rodzinie. Na wiosnę 2006 roku wyjełem go z garażu umyłem i wyjechałem na drogę żeby sprawdzić czy koła sie w ogóle w tym kręcą xD. Koła się kręciły ale... Skrzynia biegów wymaga dokładki i na dodatek łańcuch się zerwał. Planuję w tym roku wziąść się za ten wynalazek bo zawsze nie miałem na to czasu. Szkoda by było sprzedać tę maszynę bo wiem ze jest jeszcze sporo warta. Ma jeszcze plomby na silniku !! Acha siedzenie też jest tyle że mam je w domu żeby ochronic je przed myszami i innym gryzoniami które uwielbiają gryźć gąbkę :P
Silnik:
* Silnik – dwusuwowy S01-Z3A (051) , chłodzony powietrzem
* Pojemność skokowa: 123 cm³
* Średnica cylindra: 52 mm
* Skok tłoka: 58 mm
* Stopień sprężania: 7,8
* Moc – 7,3 KM (5,4 kW) przy 5300 obr./min
* Maksymalny moment obrotowy: 9,8 Nm (1 kGm) przy 4200 obr./min
* Gaźnik – G20M2A
* Paliwo – mieszanka Etyliny 78 oktanowej (lub więcej) i oleju LUX 10 (zamiennie Mixol S) w stosunku 30:1
* Zużycie paliwa – 2,8 l/100 km przy 60 km/h
* Prędkość maksymalna ok. 80 km/h
* Zapłon -iskrownikowy, świeca zapłonowa 225 wg.Boscha (Iskra F80)
* Prądnica prądu zmiennego – 6V, 28W, prostownik selenowy
* Silnik – sprzęgło: łańcuch rolkowy 3/8" x 7,5 mm, 2,30
* Sprzęgło: 3- tarczowe, korkowe w kąpieli olejowej
* Skrzynia biegów: 3- biegowa
* Przełożenia:

-I bieg – 2.93 : 1 -II bieg – 1.49 : 1 -III bieg – 1 : 1 -skrzynia – koło : 12 : 41

* Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy 1/2” x 7.75, 118 ogniw, przełożenie 3,31
* Rama: podwójna, zamknięta spawana z belek o przekroju ceowym
* Zawieszenie przednie: teleskopowe, skok 150mm
* Zawieszenie tylne: wahacz, skok 80mm
* Hamulce: bębnowe, pełnopiastowe(140mm)
* Opony: 3.00 × 18, koła wzajemnie wymienne
* Długość / szerokość / wysokość: 2020 / 645 / 1000 mm
* Wysokość siedzenia: 766 mm
* Rozstaw osi: 1281 mm
* Minimalny prześwit: 160 mm
* Masa bez płynów: 98 kg
* Masa pojazdu gotowego do jazdy: 114 kg
* Dopuszczalna masa całkowita: 270 kg
* Zbiornik paliwa – pojemność: 10,5 l, paliwo – etylina 78
* Pojemność skrzyni biegów: 0,5 l, olej LUX 10
Nadwozie:
całkiem sztywne - po przesiadce z komara czułem się jak na CBR xD
Zawieszenie:
całkiem sprawne
Tuning:
Jak na razie to nawet o tym nie myślę
Plany:
W końcu wyremontować silnik , przemalować i przejechać się dalej...
Zalety:
- Jak na razie nie uwzględniono..
Wady:
- hmm... cóż chyba czeka mnie dokładka xD
- skrzynia biegów do remontu
- przydało by się położyć nowy lakier.. (farbę mam lecz nie mam czasu xD)
Pamiętna podróż:
Jedyna podróż jaką miałem. Wyprowadziłem motor z garażu , doprowadziłem go do stanu użytecznosci czyli umyłem przeczysciłem zapłon i gaźnik po czym zalałem swierzym olejem i benzyną. Silnik zapalił więc wyjechałem na drogę... z silnika słychać było nieprzyjemne odgłosy (to była wina trybów skrzyni biegów) Przy wpychaniu dwójki poszedł łańcuch który ledwo co trzymał się zębatek.
Osiągnięcia:
Osiągnięcie zawrotnej prędkości ~20 km/h po czym zerwał się łańcuch.
Aby móc głosować i dodawać komentarze zaloguj się, jeśli nie masz konta dołącz do nas.


Komentarze Komentarze (10):
Miniaturka mati0 Plus Minus 11 lip 2010, 11:30
ja na twoim miejscu bym niej nie malował tylko skrzynie zrobić i jeździć a ta wsk to jest chyba jedna z ostatnich i najnowszych 5:)

#

Miniaturka Kubalessini0 Plus Minus 28 lut 2010, 16:38
Kurde ten rocznik :D Ciężko taka dorwać.I WSK się fajnie jeździ,mocą nie grzeszy, ale da się przeżyć.Dbaj o nią. :D

#

Miniaturka Damian0 Plus Minus 10 kwi 2010, 22:59
wsk zajebisty sprzęt - ostatnio katowałem wsk wujasa (spadek po dziadku) i musze powiedziec ze po swierzo zaoranym polu da się jechać xD Moja na razie ma dopiero zapłon rozpięty ;/

#

Miniaturka Damian+1 Plus Minus 24 lut 2010, 23:03
Aaa i zapomniałem dodać o tych żółtych blachach o których wspomniał EaserVW. Otóż aby zarejstrować motor/samochód jako zabytek machina musi mieć co najmniej 25 lat. Do tego opis rzeczoznawcy w którym musi być napisane że wszystkie elementy są jak w oryginale (żadnej przeróbki) no i oczywiste - motor musi być 100% sprawny. W dodatku po zarejestrowaniu nad stanem motoru czuwa Konserwator Zabytków bez którego nie będzie można nic z motorem zrobić nawet wymienić linkę od gazu itp!! Oczywiscie można podjąc sie operacji na własne ryzyko - ale jak sami wiecie wszystko podlega jakiejś karze.. Dowiedziałem się tego po próbie rejestracji mojego komara. Szacowany koszt całej rejestracji ok.600 zł.

#

Miniaturka EaserVW0 Plus Minus 25 lut 2010, 16:03
jeśli przepisy są takie same jak dla samochodów, musi też minąć 15 lat od zakończenia produkcji.
Co do lakierów: chyba poliftowe b5 miało inny odcień od wueski, więc zastanów się zanim zrobisz jakieś głupstwo. Części eksploatacyjne możesz zmieniać do woli i nikogo nie muszisz pytać o zdanie ; klocki, płyny, linki hamulca, w aucie klocki, tarcze, filtry.. Wszystko możesz wymieniać. Żadne mody w częściach, zawieszeniu, wyposażeniu etc nie wchodzą w grę. 600 zł jakkolwiek nie jest małą sumą, to nie jest astronomiczną. Po pewnym czasie odczujesz różnicę na OC, a poza tym będzie Ci wolno nie stosować się do części znaków zakazu ruchu :) A to nie lada atrakcja. Rób mniej, a lepiej ! takie motto :P pozdro :)

#

Miniaturka Damian0 Plus Minus 25 lut 2010, 21:39
Z lakierami to w czerwcu odmalowywałem na takie barwy wsk-e kumpla i prezentowala się pięknie :) Dał bym fote ale nie mam. Mam też oryginalne barwy ale... znudzily mi się bo tyle tego... Fakt - 600 zł to nie jest astronomiczna kwota ale wolę ją wyłożyć na coś innego.

#

Miniaturka Damian+1 Plus Minus 24 lut 2010, 22:56
Zamierzam przemalować machine na takie kolory: bak w kolorze tej hayabusy http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1275194. Nie to że chcę upodobnić motor do scigacza - po prostu mam ten kolor xD. błotniki w kolorze srebrnym metalic ( kolor passata b5fl, golfa IV) rama czarna perła , albo po prostu odmalować motor w kolorach oryginalnych. Dziś sobie szperałem w częsciach do WSK-i i znalazłem prawie kompletną nową skrzynię biegów (zapasy części Ojca) oczywiscie oryginalne. Znalazłem też lampę przednia i głowicę ale nie znalazłem najważniejszego - sciągacza do koła magnesowego. Bez sciagacza raczej silnika nie rozbiorę..

#

Miniaturka Shadow0 Plus Minus 24 lut 2010, 20:57
kurcze jakbym miał silnik z plombami to chyba bym go wykręcił i postawił sobie w pokoju za szkłem, a w ramę wstawił jakiś zwyczajny ;P piękny materiał na odnowienie! 5 i pozdrawiam!

#

Miniaturka EaserVW0 Plus Minus 24 lut 2010, 19:33
No, powiem Ci, że masz super materiał na klasyka ;) A ponieważ znasz historię i sprzęt jest oryginał, to wszystko udokumentuj i weź go na żółte blachy. Nie wiem dokładnie jakie kryteria musisz spełnić ( i czym się różnią od samochodowych) ale szanse masz zapewne spore ;) Myślę , że to szansa której żal byłoby nie wykorzystać. Żadnych modów ! 5

#

Miniaturka michalsr50+1 Plus Minus 24 lut 2010, 18:35
Niewątpliwie zaletą jest to że od nowości jest w rodzinie teraz ją wyremontuj i pomaluj będzie jeszcze pięknie jeździć powodzenia!

#

Podobne:


więcej...