Właściciel: Szymonides (PW) • link#1 • link#2 • komentarze (7) (w ulubionych: 2 razy, wyświetleń: 6364)
Dodano 18 lutego 2010
Dodano 18 lutego 2010
Marka i model:
Średnia ocena:
4.78 z 27 głosów
Ten tydzień:
5 z 1 głosów
Wersja:
487
Rok produkcji:
1989
Pojemność:
172cm³
Moc:
13.4KM (9.9kW)
Waga:
120kg (0.12T)
Przyspieszenie:
14 s. do 100 km/h
Maks. moment obr.:
- Nm
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa:
3.5 l. na 100 km
Dodatkowe wyposażenie:
Bagażnik
Opis:
TO NIE JEST JAWA!!!
Česká Zbrojovka 175 / 487 89, w świetnym stanie jak na swoje lata. Zakupiona niesprawna, 18 lat stania nie wpłynęło dobrze na gaźnik i akumulator. Motocykl aktualnie w pełni sprawny poddany drobnym modyfikacjom.
3.5l/100km w mieście, jeżdżąc najczęściej z maksymalnym obciążeniem (kierowca pasażer bagaż).
2.5l(Z wiatrem albo jeżdżąc tirem, mniej)/100km na trasie przy 75km/h z lekkim obciążeniem (kierowca bagaż).
Česká Zbrojovka 175 / 487 89, w świetnym stanie jak na swoje lata. Zakupiona niesprawna, 18 lat stania nie wpłynęło dobrze na gaźnik i akumulator. Motocykl aktualnie w pełni sprawny poddany drobnym modyfikacjom.
3.5l/100km w mieście, jeżdżąc najczęściej z maksymalnym obciążeniem (kierowca pasażer bagaż).
2.5l(Z wiatrem albo jeżdżąc tirem, mniej)/100km na trasie przy 75km/h z lekkim obciążeniem (kierowca bagaż).
Silnik:
Dwutakt chłodzony powietrzem z przepłukaniem zwrotnym. średnica tłoka 58mm, skok tłoka 65mm,
maksymalne obroty 5.5tyś/min. Silnik skonstruowany z pomysłem, posiada półautomat sprzęgła, każde naciśnięcie dźwigni zmiany biegów uruchamia sprzęgło przed właściwym wrzuceniem biegu. Bardzo przydatne gdy zerwie się linka sprzęgła aczkolwiek ruszenie z miejsca wymaga trochę wprawy.
Wadą jest kiepskie uszczelnienie popychacza sprzęgła w wałku zadawczym, ale na szczęście można kupić odpowiednio mały simmering i go tam wkleić na silikon.
Silnik świetnie sprawdza się na dłuższych przelotach jaki w mieście, chłodzenie bardzo dobre, jeszcze nie udało mi się jej przegrzać, a nawet uczestnicząc w paradzie motocykli zabytkowych moja CZ oraz MZ znajomego okazały się jedynymi pojazdami które dały radę przejechać 8km na jedynce i półsprzęgle (35 stopniowy upał). Junk, DKW, WSK nie dojechały z przegrzania, Romety pozdychały (kondensator, komar się zatarł), natomiast w starym Simsonie AVO zagotowało się paliwo w gaźniku. Można więc powiedzieć ze CZ nadaje się do jazdy latem po mieście mimo chłodzenia powietrznego.
Da rade wyciszyć silnik wkładając gumę termoodporną miedzy żeberka, dać niedużo a na samych końcach cylindra i głowicy. Silnik zaczyna chodzić tak cicho że słychać tylko wydech do 60km/h, powyżej tylko wiatr.
maksymalne obroty 5.5tyś/min. Silnik skonstruowany z pomysłem, posiada półautomat sprzęgła, każde naciśnięcie dźwigni zmiany biegów uruchamia sprzęgło przed właściwym wrzuceniem biegu. Bardzo przydatne gdy zerwie się linka sprzęgła aczkolwiek ruszenie z miejsca wymaga trochę wprawy.
Wadą jest kiepskie uszczelnienie popychacza sprzęgła w wałku zadawczym, ale na szczęście można kupić odpowiednio mały simmering i go tam wkleić na silikon.
Silnik świetnie sprawdza się na dłuższych przelotach jaki w mieście, chłodzenie bardzo dobre, jeszcze nie udało mi się jej przegrzać, a nawet uczestnicząc w paradzie motocykli zabytkowych moja CZ oraz MZ znajomego okazały się jedynymi pojazdami które dały radę przejechać 8km na jedynce i półsprzęgle (35 stopniowy upał). Junk, DKW, WSK nie dojechały z przegrzania, Romety pozdychały (kondensator, komar się zatarł), natomiast w starym Simsonie AVO zagotowało się paliwo w gaźniku. Można więc powiedzieć ze CZ nadaje się do jazdy latem po mieście mimo chłodzenia powietrznego.
Da rade wyciszyć silnik wkładając gumę termoodporną miedzy żeberka, dać niedużo a na samych końcach cylindra i głowicy. Silnik zaczyna chodzić tak cicho że słychać tylko wydech do 60km/h, powyżej tylko wiatr.
Nadwozie:
Stalowe, oryginalnie lakierowane, rama czarna, błotniki, blachy oraz bak w kolorze marchewko podobnym.
Zawieszenie:
Miękkie, można by powiedzieć ze idealne jak na polskie drogi i bezdroża.
Tuning:
jeśli to można nazwać tuningiem:
-Bagażnik, spawany nad tylną lampą.
-Gumy na przednich teleskopach (zapobiega wpadaniu piachu w oringi).
-Czujnik temperatury silnika z wskaźnikiem analogowym (na cyferbalcie)
-Bagażnik, spawany nad tylną lampą.
-Gumy na przednich teleskopach (zapobiega wpadaniu piachu w oringi).
-Czujnik temperatury silnika z wskaźnikiem analogowym (na cyferbalcie)
Plany:
-wyjazd do krakowa
Zalety:
-motocykl zrywny
-lekki
-idealny do jazdy po mieście
-niskie spalanie
-półautomat sprzęgła
-dobrze oświetlona droga przed pojazdem
-bezawaryjny
-lekki
-idealny do jazdy po mieście
-niskie spalanie
-półautomat sprzęgła
-dobrze oświetlona droga przed pojazdem
-bezawaryjny
Wady:
-mały prąd ładowania, przy ekonomicznej jeździe po mieście ze światłami można się zdziwić ze w momencie włączenia kierunkowskazów motocykl zgaśnie. Trzeba stale monitorować poziom naładowania akumulatora
Pamiętna podróż:
-
Osiągnięcia:
Uruchomienie motocykla, ciągła bezawaryjna eksploatajca.
Jeśli znajdziecie się pół metra od końca naczepy tira okaże się ze nie ma oporów powietrza (tunel aerodynamiczny), Cześia pojechała za tirem ponad 140 km/h przy lekko uchylonej manetce.
-trasa Szczecin-Gryfice-Złocieniec-Szczecin
-trasa Szczecin-Międzyzdroje-Golczewo-Szczecin
-trasa Szczecin-Złocieniec-Malbork-Szczecin
-trasa Szczecin-Kolszalin-Gdańsk-Szczecin
Jeśli znajdziecie się pół metra od końca naczepy tira okaże się ze nie ma oporów powietrza (tunel aerodynamiczny), Cześia pojechała za tirem ponad 140 km/h przy lekko uchylonej manetce.
-trasa Szczecin-Gryfice-Złocieniec-Szczecin
-trasa Szczecin-Międzyzdroje-Golczewo-Szczecin
-trasa Szczecin-Złocieniec-Malbork-Szczecin
-trasa Szczecin-Kolszalin-Gdańsk-Szczecin
Aby móc głosować i dodawać komentarze zaloguj się, jeśli nie masz konta dołącz do nas.
bartek1996+1 30 mar 2010, 21:31
Bardzo ładna Cezeta daje 5. Widać że właściciel dba o nią. Zapraszam do mnie. Pozdrawiam i życzę szerokości
EaserVW+1 26 lut 2010, 02:49
Świetny profil, sensowne opisy, rzeczowo i przyjemnie, a wszystko uzupełnione konkretnymi fotami :) Może by jakiś filmik z jazdy wrzucić ? Zdecydowanie super sprzęt ! 5!
Shadow+2 19 lut 2010, 16:19
Popieram kolegę, świetna Cezetka! oby Ci służyła jak najdłużej! pozdrawiam, oczywiście 5 :)
michalsr50+2 18 lut 2010, 21:05
Piękna Cezeta nie ma się do niczego przyczepić i tak trzymaj :) daję 5 zapraszam do mnie!
#