Serwis mojemoto.pl utrzymuje się wyłącznie z jednego banera zawierającego reklamy.
Aby kontynuować, proszę wyłączyć program blokujący reklamy i odświeżyć stronę.

Motologi
Rankingi
Kluby
Forum
Zaloguj sięUtwórz konto
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Właściciel: BizonekM06 Pro (PW) • link#1link#2komentarze (0) (w ulubionych: 0 razy, wyświetleń: 1772)

Dodano 18 listopada 2014
Marka i model:
Średnia ocena:
4.33 z 3 głosów
Ten tydzień:
4.33 z 3 głosów
Wersja:
487
Rok produkcji:
1988
Pojemność:
172cm³
Moc:
15KM (11kW)
Waga:
120kg (0.12T)
Przyspieszenie:
- s. do 100 km/h
Maks. moment obr.:
- Nm
Rodzaj paliwa:
Benzyna Olej
Zużycie paliwa:
3 l. na 100 km
Dodatkowe wyposażenie:
 
Opis:
CZ 175 typ 487 rocznik 1988, kupiona 17 listopada 2014 r.
Motocykl zarejestrowany, sprawny i zewnętrznie zachowany w oryginale.
Po zakupie zmieniłem olej w przekładni, świecę zapłonu,
filtr powietrza i platynki, ponadto konieczny był nowy akumulator, stacyjka
z licznikem oraz regulacja gaźnika.
Wiosną 2016 roku, zrezygnowałem z zasilania instalacji napięciem 6 V,
zdemontowałem fabryczną prądnicę, regulator napięcia, cewkę zapłonu, akumulator i wszystkie żarówki.
Instalacja elektryczna została zmodernizowana na 12 V.
Klasyczny zapłon bateryjny został zastąpiony nowocześniejszym układem CDI.





Silnik:
Jeden cylinder, 2T, chłodzony wiatrem, odporny na przegrzanie.
Generuje moc 15 KM - 11 kW,
średnica cylindra 58 mm, skok tłoka 65 mm, sprężanie 8,8:1.
Skrzynia 4 biegowa ze sprzęgłem automatycznym,
z moich obserwacji wynika że jest bardzo elastyczna.
Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie, na konsoli jest kontrolka luzu.
Pojemność skokowa cylindra 172 cm sześcienne.
Producent deklaruje prędkość maksymalną około 110 km/h
oraz spalanie w przedziale od 2,75 do 3,25 litra na 100 km.
Stan techniczny silnika jest zadowalający,
troszkę dzwoni i stuka ale taki już urok starego 2T.
Bez wycieków oleju, w miarę raźno śmiga,
raczej nie remontowany od nowości.
Nadwozie:
Lakier zachowany w oryginale, ma kilka ubytków i zadrapań.
Plusem jest stan elementów, nigdzie nie widać śladów zaliczenia rowu lub ingerencji pseudo fachowca.
Koniecznie muszę pozbyć się naklejek z boczków,
to nie jest motocykl JAWA.
Zawieszenie:
Przednie i tylne na teleskopach olejowych.
Sprawne, działające, bez wycieków oleju.
Optymalne i komfortowe na szosę oraz drogi boczne.
Koła rozmiar 18 cali, ubrane w oponki z epoki,
ze ślicznym stanem bieżnika.
Przednia - Barum 2,75 cala, tylna - Dębica 3,00 cala.
Obydwa spowalniacze bębnowe ale zadziwiająco skuteczne,
smaczkiem technicznym są wskaźniki ubytku okładzin
na obu piastach oraz stycznik załączenia światła STOP,
zamontowany fabrycznie przy przedniej klamce.
Tuning:
Zamontowałem kompletny zapłon CDI 12V o mocy około 180W,
zmiany wymagał akumulator, wszystkie żarówki, przerywacz kierunkowskazów oraz układ kontrolki ładowania.
W miejscu zwykłej żarówki, siedzi zmodyfikowana, z wbudowaną diodą LED oraz układem scalonym.
Światła motocykla działają teraz jak w samochodzie a silnik odpala bez udziału akumulatora.

Plany:
Jeździć w miarę sporo i oczywiście bez zbędnych napraw :)
Zaliczyć kilka retro zlotów.
Poprawić parę drobiazgów technicznych i wizualnych.
Zalety:
- kompletna dokumentacja,
- całkiem niezły stan zachowania,
- ciekawe rozwiązania techniczne,
- zadowalające osiągi i koszty eksploatacji
Wady:
-
Pamiętna podróż:
To jeszcze w planach :)
Osiągnięcia:
-
Aby móc głosować i dodawać komentarze zaloguj się, jeśli nie masz konta dołącz do nas.


Komentarze Komentarze (0):
Nie dodano jeszcze komentarzy

Podobne:


więcej...