Serwis mojemoto.pl utrzymuje się wyłącznie z jednego banera zawierającego reklamy.
Aby kontynuować, proszę wyłączyć program blokujący reklamy i odświeżyć stronę.

Motologi
Rankingi
Kluby
Forum
Zaloguj sięUtwórz konto
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Właściciel: BizonekM06 Pro (PW) • link#1link#2komentarze (2) (w ulubionych: 2 razy, wyświetleń: 5125)

Dodano 14 marca 2014
Marka i model:
Średnia ocena:
4.5 z 8 głosów
Ten tydzień:
4.5 z 8 głosów
Wersja:
RP 04
Rok produkcji:
2001
Pojemność:
1298cm³
Moc:
143KM (105.2kW)
Waga:
325kg (0.33T)
Przyspieszenie:
3 s. do 100 km/h
Maks. moment obr.:
134 Nm
Rodzaj paliwa:
Benzyna
Zużycie paliwa:
około 6,5 l. na 100 km
Dodatkowe wyposażenie:
Bagażnik Elektryczny rozrusznik Kufry Podgrzewane manetki  
Opis:
Yamaha FJR 1300, rocznik 2001.
Motocykl zakupiłem w dniu 14.03.2014r.
Po sprzedaniu Hondy CB500, szukałem czegoś znacznie większego, mocniejszego i napędzanego wałem.
Interesował mnie motocykl turystyczny z dobrymi osiągami, taki by można się pokusić o 2 osobowy wyjazd wakacyjny.
FJR 1300 jest do tego celu optymalna a jednocześnie nie jest typowym krążownikiem, który ma problemy w codziennej jeździe po mieście.
Wyposażenie typowo turystyczne zapewniła fabryka:
pojemny bak, kardan, kufry boczne, regulowana elektrycznie szyba, światła awaryjne i wygodne siedzenie + owiewki.
Opcjonalnie mój motocykl posiada grzane manetki,
gniazdko 12V i uchwyt do nawigacji.
Silnik:
Typ: czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ: czterocylindrowy, rzędowy
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 1298 ccm
Średnica x skok tłoka: 79 x 66,2 mm
Stopień sprężania: 10,8 : 1
Moc maksymalna: 105,5 kW (143 KM) przy 8000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 134 Nm przy 7000 obr./min
Zasilanie: wtrysk paliwa, 42 mm
Smarowanie: z mokrą miską olejową
Rozruch: elektryczny
Alternator: 490 W
Zapłon: elektroniczny, z mikroprocesorem
Sprzęgło: wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów: pięciostopniowa
Napęd tylnego koła: wał napędowy
Przegląd techniczny - wymiana oleju: co 10 000 km
Olej silnikowy: SAE 10 W 40 API SE, 4,0 l z filtrem
Olej w przekładni głównej: 80/90 GL-5, 0,2 l
Olej teleskopowy: SAE 10 W, 0,7 l w każdej goleni widelca
Luz zaworowy przy zimnym silniku:
zawory ssące: 0,15-0,22 mm, wydechowe: 0,18-0,25 mm
Akumulator: 12V, 12Ah
Świece zapłonowe: NGK CR 8 E, NGK CR 8 EIX
Odstęp elektrod świec zapłonowych: 0,7 mm

Nadwozie:
W fabrycznym lakierowaniu.
Spore gabarytowo, po zapięciu bocznych kuferków,
trzeba raczej uważać gdzie się próbuje wjechać :)
Wygodna pozycja za kierownicą i dla pasażera.
Rama: grzbietowa, boczna, aluminiowa.
Zawieszenie:
Zawieszenie przednie: teleskopowe, 48 mm, skok 135 mm
Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, centralny element resorująco-tłumiący, skok 125 mm
Hamulec przedni: tarczowy, podwójny, 298 mm, zaciski stałe czterotłoczkowe
Hamulec tylny: tarczowy, 282 mm, zacisk dwutłoczkowy, pływający
Opony przód / tył: 120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17
japońskiej produkcji, sportowo - turystyczne: Bridgestone Battlax.
Ciśnienie w ogumieniu: z przodu 2,5 bara, z tyłu 2,5 bara (z pasażerem 2,9 bara)
Tuning:
Podgrzewane manetki.
Gniazdo 12 V oraz uchwyt do nawigacji.
Kufer centralny.
Crash Pady.
Zaślepki mocowań tylnych kuferków z polerowanej kwasówki.
Akcesoryjna, wysoka szyba turystyczna.
Zamontowana wtyczka do ładowania akumulatora.
Plany:
Jeździć maksymalnie ile się da :)
Tyle pięknych miejsc jeszcze zostało do odwiedzenia.
Zalety:
- Moc silnika,
- Renoma marki,
- Napęd wałem,
- Dobre wyposażenie,
- Umiarkowane spalanie przy delikatnej jeździe.
Wady:
- Przy ponad 200 km/h lubi sobie solidnie łyknąć z baku,
- Na trasach przelotowych, brakuje 6 biegu.
Pamiętna podróż:
Koniec sierpnia 2014 roku, wyjazd na zlot motocyklowy do Rudawki Rymanowskiej. Kilka kilometrów od celu, kolizja z sarną, która nagle wyskoczyła z prawej strony.
Skutki: ogromny siniak na prawej nodze oraz skasowany kufer.
Osiągnięcia:
Nadal żyję :)
Wydatki:
107zł - Olej silnikowy: VALVOLINE SynPower 4T, 10W40, 4 litry,
27zł - Olej przekładni tylnej: PEMCO iPOID 595, 75W90, 1 litr,
26zł - Filtr oleju: HIFLOFILTRO HF 148,
32zł - Filtr powietrza: STANDARD,
120zł - Kufer centralny: AVINA 48 litrów,
30,50zł - Klucz filtra oleju,
26zł - Żarówki H4: PHILIPS Vision +30%,
268zł - Crash Pady i zaślepki mocowań kuferków,
42zł - Ramię do mocowania GPS,
170zł - Przednie klocki hamulcowe: VESRAH VD-248,
93zł - Łożyska i uszczelniacze koła przedniego: KOYO 60/22RS,
125zł - Zestaw ściągaczy do łożysk,
820zł - Prawy kufer,
226zł - Akumulator: VARTA YT14B-BS YT14B-4 13Ah 190A,
124zł - Olej z filtrem: VALVOLINE SynPower 4T, 10W40,
300zł - Turystyczna szyba przednia, ( stara sprzedana za 100zł )
63zł - Badanie techniczne,
250zł - Lakierowanie prawego kufra i polerka lewego,
30zł - Filtr oleju HF 148,
63zł - Badanie techniczne,
83zł - Olej silnikowy: VALVOLINE SynPower 4T 10w40 - 4 litry,
Aby móc głosować i dodawać komentarze zaloguj się, jeśli nie masz konta dołącz do nas.


Komentarze Komentarze (2):
Miniaturka EaserVW Pro0 Plus Minus 16 mar 2014, 13:26
Świetna maszyna, fajny kolor, te kufry... no i stan. Jakkolwiek jestem fanem dwóch śladów czyli samochodów ( w dobrym stanie ;) ), to taki motocykl jest bliski mojemu ideałowi; duży, mocny, wygodny, wielemający..nadający się w długą trasę. Ciekaw jestem spalania przy ekonomicznej jeździe z prędkością przelotową 110.. Tak czy inaczej szczerze gratuluję, bo patrząc po rurach, owiewkach i ogólnej czystości- trafił się naprawdę ładny egzemplarz!

#

Miniaturka BizonekM06 Pro+1 Plus Minus 16 mar 2014, 14:07
Spalanie zależy od intensywności operowania prawą manetką :) Na razie zrobiłem zaledwie kilka kilometrów więc mogę jedynie teoretyzować na podstawie wpisów innych właścicieli z forum FJR. Podobno przy delikatnej jeździe szosowej, tak do 150km/h, spalanie oscyluje w granicach 6l/100km a potrafi nawet mniej. Jednak przy pałowaniu ponad 200km/h po autostradzie, a podobno załadowany do pełna i z pasażerem, potrafi bez problemu dobić do 240, spala ponad 10-12l/100km.
Motorek jest faktycznie zadbany, bezwypadkowy i w fabrycznym malowaniu. Ma kilka drobnych rysek, ale to normalne w jego wieku. Oponki są nowe, kupione w ubiegłym roku, w komplecie markowa blokada z alarmem, ubezpieczenie do końca października a przegląd do końca sierpnia. Pół kotła paliwa w gratisie. Sprzedający twierdzi że jesienią zmienił olej i filtry, więc nawet tam nie muszę zaglądać. Do wymiany jest tylko olej w kardanie bo facet myślał że ciągnie na silnikowym i przez 3 lata tam nie zaglądał :) Motorek prowadzi się wyśmienicie, wszystko sprawne łącznie ze sterowaniem przedniej szyby. Stan tarcz i klocków oraz łożyska główki ramy i idealny. Nic tylko lać paliwo i jeździć.

#

Podobne:

brak podobnych pojazdów