Serwis mojemoto.pl utrzymuje się wyłącznie z jednego banera zawierającego reklamy.
Aby kontynuować, proszę wyłączyć program blokujący reklamy i odświeżyć stronę.

Motologi
Rankingi
Kluby
Forum
Zaloguj sięUtwórz konto
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć
Właściciel: BizonekM06 (PW) • link#1link#2komentarze (3) (w ulubionych: 2 razy, wyświetleń: 4707)

Dodano 14 marca 2014
Marka i model:
Średnia ocena:
4.5 z 8 głosów
Ten tydzień:
4.5 z 8 głosów
Wersja:
RP 04
Rok produkcji:
2001
Pojemność:
1298cm³
Moc:
145KM (106.6kW)
Waga:
325kg (0.33T)
Przyspieszenie:
3 s. do 100 km/h
Maks. moment obr.:
134 Nm
Rodzaj paliwa:
Benzyna
Zużycie paliwa:
około 6,5 l. na 100 km
Dodatkowe wyposażenie:
Bagażnik Elektryczny rozrusznik Kufry Podgrzewane manetki  
Opis:
Yamaha FJR 1300, rocznik 2001.
Motocykl zakupiłem w dniu 14.03.2014r.
Po sprzedaniu Hondy CB500, szukałem czegoś znacznie większego, mocniejszego i napędzanego wałem.
Interesował mnie motocykl turystyczny z dobrymi osiągami, taki by można się pokusić o 2 osobowy wyjazd wakacyjny.
FJR 1300 jest do tego celu optymalna a jednocześnie nie jest typowym krążownikiem, który ma problemy w codziennej jeździe po mieście.
Wyposażenie typowo turystyczne zapewniła fabryka:
pojemny bak, kardan, kufry boczne, regulowana elektrycznie szyba, światła awaryjne i wygodne siedzenie + owiewki.
Opcjonalnie mój motocykl posiada grzane manetki,
gniazdko 12V i uchwyt do nawigacji.
Silnik:
Typ: czterosuw, chłodzony cieczą, układ czterocylindrowy rzędowy, rodzaj rozrządu DOHC, cztery zawory na cylinder, pojemność skokowa 1298 cm 3, moc/obroty 145 KM / 8500 obr/min. Zasilanie wtryskiem bezpośrednim, ssanie automatyczne, skrzynia biegów o 5 przełożeniach.
Taki zestaw zapewnia prędkość maksymalną około 250 km/h.
Nadwozie:
W fabrycznym lakierowaniu.
Spore gabarytowo, po zapięciu bocznych kuferków,
trzeba raczej uważać gdzie się próbuje wjechać :)
Wygodna pozycja za kierownicą i dla pasażera.
Zawieszenie:
Przednie i tylne z pełną regulacją.
Z przodu klasyczne teleskopy, tył na pojedynczym amorku,
wspartym na aluminiowym wahaczu,
który jest jednocześnie obudową dla wału napędowego.
Opony to japońskiej produkcji, sportowo - turystyczne
Bridgestone Battlax.
Przednia - BT021F rozmiar 120/70zR17 M/C,
tylna - BT021R rozmiar 180/55R17 M/C.
Tuning:
Podgrzewane manetki.
Gniazdo 12 V oraz uchwyt do nawigacji.
Kufer centralny.
Crash Pady.
Zaślepki mocowań tylnych kuferków z polerowanej kwasówki.
Akcesoryjna, wysoka szyba turystyczna.
Plany:
Jeździć maksymalnie ile się da :)
Tyle pięknych miejsc jeszcze zostało do odwiedzenia.
Zalety:
- Moc silnika,
- Renoma marki,
- Napęd wałem,
- Dobre wyposażenie,
- Umiarkowane spalanie przy delikatnej jeździe.
Wady:
- Przy ponad 200 km/h lubi sobie solidnie łyknąć z baku,
- Na trasach przelotowych, brakuje 6 biegu.
Pamiętna podróż:
Koniec sierpnia 2014 roku, wyjazd na zlot motocyklowy do Rudawki Rymanowskiej. Kilka kilometrów od celu, kolizja z sarną, która nagle wyskoczyła z prawej strony.
Skutki: ogromny siniak na prawej nodze oraz skasowany kufer.
Osiągnięcia:
Nadal żyję :)
Wydatki:
Olej silnikowy: VALVOLINE SynPower 4T, 10W40, 4 litry, 107zł
Olej przekładni: PEMCO iPOID 595, 75W90, 1 litr, 27zł
Filtr oleju: HIFLOFILTRO HF 148, 26 zł
Filtr Powietrza: STANDARD, 32 zł
Kufer centralny: AVINA 48 litrów, 120 zł
Klucz filtra oleju: 30,50 zł
Żarówki H4: PHILIPS Vision +30%, 26zł
Crash Pady i zaślepki mocowań kuferków: 268zł
Ramię do mocowania GPS: 42zł
Przednie klocki hamulcowe: VESRAH VD-248, 170zł
Łożyska i uszczelniacze koła przedniego: KOYO 60/22RS, 93zł
Zestaw ściągaczy do łożysk, 125zł
Prawy kufer - 820zł
Akumulator VARTA YT14B-BS YT14B-4 13Ah 190A - 226zł
Olej z filtrem VALVOLINE SynPower 4T, 10W40 - 124zł
Turystyczna szyba przednia - 300zł ( stara sprzedana za 100zł )
Badanie techniczne - 63zł
Lakierowanie prawego kufra i polerka lewego - 250zł.
Aby móc głosować i dodawać komentarze zaloguj się, jeśli nie masz konta dołącz do nas.


Komentarze Komentarze (3):
Miniaturka BizonekM06+1 Plus Minus 15 mar 2014, 08:23
Parametry i gabaryty FJR1300, w zestawieniu z CB500 to dwa różne światy. Te motocykle reprezentują zupełnie odmienne klasy i przeznaczenie.
Yamaha prowadzi się świetnie ale jednocześnie swoją masą i mocą, zmusza kierowcę do większego wysilenia szarych komórek. Honda też by zaskoczyła niejednego, mniej doświadczonego jeźdźca ale po przesiadce na FJR-kę, żarty naprawdę się kończą.
Myślę że motorek dobrze wybrałem, jest naprawdę zadbany. Czeka nas wiele wspólnych kilometrów i ciekawych miejsc do odwiedzenia :)

#

Miniaturka EaserVW Pro0 Plus Minus 16 mar 2014, 13:26
Świetna maszyna, fajny kolor, te kufry... no i stan. Jakkolwiek jestem fanem dwóch śladów czyli samochodów ( w dobrym stanie ;) ), to taki motocykl jest bliski mojemu ideałowi; duży, mocny, wygodny, wielemający..nadający się w długą trasę. Ciekaw jestem spalania przy ekonomicznej jeździe z prędkością przelotową 110.. Tak czy inaczej szczerze gratuluję, bo patrząc po rurach, owiewkach i ogólnej czystości- trafił się naprawdę ładny egzemplarz!

#

Miniaturka BizonekM06+1 Plus Minus 16 mar 2014, 14:07
Spalanie zależy od intensywności operowania prawą manetką :) Na razie zrobiłem zaledwie kilka kilometrów więc mogę jedynie teoretyzować na podstawie wpisów innych właścicieli z forum FJR. Podobno przy delikatnej jeździe szosowej, tak do 150km/h, spalanie oscyluje w granicach 6l/100km a potrafi nawet mniej. Jednak przy pałowaniu ponad 200km/h po autostradzie, a podobno załadowany do pełna i z pasażerem, potrafi bez problemu dobić do 240, spala ponad 10-12l/100km.
Motorek jest faktycznie zadbany, bezwypadkowy i w fabrycznym malowaniu. Ma kilka drobnych rysek, ale to normalne w jego wieku. Oponki są nowe, kupione w ubiegłym roku, w komplecie markowa blokada z alarmem, ubezpieczenie do końca października a przegląd do końca sierpnia. Pół kotła paliwa w gratisie. Sprzedający twierdzi że jesienią zmienił olej i filtry, więc nawet tam nie muszę zaglądać. Do wymiany jest tylko olej w kardanie bo facet myślał że ciągnie na silnikowym i przez 3 lata tam nie zaglądał :) Motorek prowadzi się wyśmienicie, wszystko sprawne łącznie ze sterowaniem przedniej szyby. Stan tarcz i klocków oraz łożyska główki ramy i idealny. Nic tylko lać paliwo i jeździć.

#

Podobne:

brak podobnych pojazdów