Właściciel: selmen (PW) • link#1 • link#2 • link#3 • komentarze (14) (w ulubionych: 0 razy, wyświetleń: 21315)
Dodano 24 czerwca 2012
Dodano 24 czerwca 2012
Marka i model:
Średnia ocena:
4.88 z 8 głosów
Ten tydzień:
0 z 0 głosów
Wersja:
tourist trophy :-)
Rok produkcji:
2010
Pojemność:
248cm³
Moc:
19KM (14kW)
Waga:
-kg (0T)
Przyspieszenie:
nie mierzone s. do 100 km/h
Maks. moment obr.:
- Nm
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa:
3 l. na 100 km
Dodatkowe wyposażenie:
Kufry
Opis:
Zippa kupiłem dla żony w listopadzie ubiegłego roku z przebiegiem 2859 km. Jako, że dopiero uczy się jeździć sam postanowiłem go "trochę" przetestować. Obecnie ma niecałe 7000 km i po przejechaniu nim blisko 4000 km uważam, że jest to dobra maszyna zarówno do codziennej jazdy po mieście jak i na dłuższe wypady. Aby pojeździć turystycznie dokupiłem boczne sakwy Koji, które nadają się do założenia bez dodatkowych stelaży i wałek na tylne siedzenie, który przypinam tzw. pajączkiem. Do tego torba na zbiornik na magnesy i ostatnio na miesięczny wyjazd udało mi się zabrać spory bagaż z laptopem włącznie.
Silnik:
Fabryczny bez modyfikacji. Dodałem jedynie filtr paliwa. Jest elastyczny pozwala na rozpędzenie maszyny do 120 km/godz co daje możliwość wyprzedzania TIR-ów na trasie. Jak ktoś pisze, że jechał 130 to kłamie. Sprawdzałem z GPS- licznik w Nitro przekłamuje następująco- przy 90 jest 82 a przy 110 jest 100km/godz prędkości rzeczywistej.
Nadwozie:
Moto krótkie jak każde chińskie, ale przy moich 182 cm wzrostu nie jest źle- oczywiście przy jeździe solo
Zawieszenie:
Fabryczne przód upside down i tył- centralny amortyzator jest rewelacjne w porównaniu do innych chińczyków
Tuning:
Poprzedni własciciel przemalował moto na czarno. Ja póki co dodałem jedynie sakwy, mocowanie GPS i zasilanie 12 V
Plany:
-Wymiana zestawu napędowego na zębatki JT i łańcuch DID
-Wymiana sprzęgła na mocniejsze od czegoś innego jak przypasuje
-Podgrzewane manety
-Kawałek szybki by się przydał
- kolejne 2000 km w ciągu wakacji
-Wymiana sprzęgła na mocniejsze od czegoś innego jak przypasuje
-Podgrzewane manety
-Kawałek szybki by się przydał
- kolejne 2000 km w ciągu wakacji
Zalety:
-niska cena zakupu
-zużycie paliwa na trasie z pełnymi 3 torbami i w deszczu na dystansie 600 km wyszło 2,968L/100km, w mieście ok 3,5L w zalezności od stylu jazdy
-dobre manewrowanie w miejskich korkach
-dobra dynamika na trasie
-zużycie paliwa na trasie z pełnymi 3 torbami i w deszczu na dystansie 600 km wyszło 2,968L/100km, w mieście ok 3,5L w zalezności od stylu jazdy
-dobre manewrowanie w miejskich korkach
-dobra dynamika na trasie
Wady:
-słaby dostęp do częsci on-line
-z tego co słyszałem nie jest już sprowadzany-brawo "eksperci" z Zippa-skasowaliście model, który dopiero zaczął się nieźle przyjmować na rynku
-mało precyzyjna skrzynia biegów
-kiepskie sprzęgło i zestaw napędowy
-z tego co słyszałem nie jest już sprowadzany-brawo "eksperci" z Zippa-skasowaliście model, który dopiero zaczął się nieźle przyjmować na rynku
-mało precyzyjna skrzynia biegów
-kiepskie sprzęgło i zestaw napędowy
Pamiętna podróż:
wyspa Uznam dookoła + wybrzeże bałtyckie od Międzyzdrojów po Kołobrzeg- 487 km.
Osiągnięcia:
możłiwość wykonania modyfikacji do turystyki we własnym zakresie
Pomorze Zachodnie+Uznam:
Trasa o długości 2726 km zakończona. Zero awarii, przebieg niecałe 7000 km.
Aby móc głosować i dodawać komentarze zaloguj się, jeśli nie masz konta dołącz do nas.
Aidekk0 26 cze 2013, 22:10
Mam pytanie: czy wymieniałeś to co miałeś w planach czyli: -Wymiana zestawu napędowego na zębatki JT i łańcuch DID
Jeśli tak to byłbym wdzięczny za wymiary tylnej zębatki. Oryginalna Zippowska jest ze sprzęgłem i do tego krzyczą za nią 130 zł. Do tego jest ze strasznie miękkiej stali. Po 8 tys km mam zębatki takie, że przy połowie obrocie koła jest luz łańcucha 0.5 cm a przy przekręceniu o kolejne pół 3 cm...
Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.
selmen0 26 cze 2013, 22:22
cześć, niestety nie wymieniałem. doszły mi 2 kolejne moto i raczej w nie inwestuję. poza tym na nitro mam teraz przebiegu trochę ponad 8000 i zębatki są ok. no łańcuch mi się już kończy to fakt ale nitrem teraz mniej jeżdżę...to motocykl żony, powiedziała, że i tak za dużo kilometrów nim zrobiłem...moim skromnym zdaniem masz problem z łańcuchem a nie z zębatkami. wymień łańcuch a zębatki zostaw. kup jakiś YBN żeby nie przeinwestowywać bez zmiany zębatek. Jak znajdę czas to poszukam zębatek i dam znać jakie idą. pozdro
Aidekk0 28 cze 2013, 09:01
Zakładałem w serwisie nowy łańcuch i to samo było: raz naciągnięty idealnie a raz wisi. Więc to nie łańcuch. I koleś przymierzał 2 różne i z nimi + z moim to samo. Ręce załamać... a tylna zębatka zdrożała i kosztuje 177 zł bo nie ma samej zębatki tylko w wersji z piastą i tuleją (czy tam jak to nazywają ze sprzęgłem. Jakbym jeszcze miał sprzęt to bym tylne koło zdemontował i sobie wymierzył... a tak to nic nie zdziałam.
Chciałoby Ci się ją wymierzyć i przesłać wymiary?
Aidekk0 28 cze 2013, 09:13
Od GPZ 550 wygląda na oko podobnie: 6 śrub. Tutaj schemat: http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/33/01/55/52/3301555243
klombik0 08 sie 2012, 20:56
Wymieniłeś już kolego napęd ze sprzęgłem, czy to jeszcze sfera planów? Bardzo jestem ciekaw tego zabiegu. Też myślałem o sprzęgle, żeby może jakieś twardsze sprężyny dać na docisku czy coś, ale zaniechałem.
selmen0 29 sie 2012, 05:55
niestety na serwisy nastawiam się na zimę. niedawno wróciłem z 2 tyg wyjazdu w góry stołowe i kotlinę kłodzką a mam jeszcze przynajmniej jeden wypad do zaliczenia. najeździłem około 2300 km pożyczonym keewayem cruiser 250 a zipp poszedł jako zastaw za te moto i służy czasowo memu koledze do miejskiej jazdy w W-wie. w przyszłym tygodniu jadę w góry świętokrzyskie- już Nitrem. jak zacznę coś robić to dam znać. póki co wymieniłem w Nitrze olej (jeżdżę na samochodowym półsyntetyku) i filtr oleju kupiłem od suzuki gn 250. rozmawiałem ze znajomym co pracuje w serwisie zippa w Białymstoku i mówił, że silnik jest praktycznie identyczny jak w GN-ie.
klombik0 07 wrz 2012, 11:51
Tak, to się zgadza. Silnik jest kropka w kropkę. Jedyna różnica jest taka, że w nitro jest to 2-zaworowiec.
router0 03 lip 2012, 10:32
Prezentuje się na foto fajnie ;) Nie tak wielkie przebiegi robisz ;P ciekawe jak wygląda w rzeczywistości :) Oby ci służył długo i bezawaryjnie ;)
Miłego sezonu i LwG!!!
radzio0 27 cze 2012, 18:01
musiałeś nie źle zmoknąć w trasie motorek tez niczego sobie nawet fajnie się prezentuje 5 ;D
selmen0 27 cze 2012, 11:46
sakwy nie zsuwają się, bo mają troczki do mocowania (do kierunków i uchwytu stopki psażera pasują idealnie) ponadto w komplecie są gumy z haczykami do spinania całości w poprzek oraz pokrowce wodoodporne. komplet kosztuje jedyne 150 zł w sklepie Yamaha Gres Moto w Białymstoku.
#