Właściciel: zuzulka94 (PW) • link#1 • link#2 • komentarze (13) (w ulubionych: 1 razy, wyświetleń: 2360)
Dodano 19 maja 2012
Dodano 19 maja 2012
Marka i model:
Średnia ocena:
4.8 z 5 głosów
Ten tydzień:
5 z 1 głosów
Wersja:
-
Rok produkcji:
1989
Pojemność:
243,4cm³
Moc:
21KM (15.4kW)
Waga:
144kg (0.14T)
Przyspieszenie:
13 s. do 100 km/h
Maks. moment obr.:
27,4 Nm
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa:
4 l. na 100 km
Dodatkowe wyposażenie:
Opis:
MZ ETZ 251 – motocykl produkowany w latach 1988 – 1991 w Zschopau. Jego poprzednikiem był motocykl MZ ETZ 250.
Silnik:
Silnik EM251 w stosunku do silnika EM250 stosowanym w MZ ETZ 250 poddany został modernizacjom, z których najważniejsze to:
modyfikacja układu wydechowego
zmiany w nastawach gaźnika
skorygowanie fazy rozrządu tłokowego
skrócenie układu wydechowego
zupełnie nowy tłumik.
W modelu 251 wydech został skrócony o 9 cm z uwagi na krótszą długość ramy. W efekcie, aby uzyskać tą samą moc, co w modelu 250 przekonstruowano cylinder. Kolanko wydechu zostało wprowadzone głębiej w cylinder. Okna kanałów w 251 zostały obniżone o 2 mm, czyli ich odległość od osi wału korbowego jest mniejsza. Z tego względu należy zachować szczególną uwagę przy zakupie części zamiennych, ponieważ niewłaściwe dopasowanie skutkuje pogorszeniem osiągów i zwiększeniem zużycia paliwa.
modyfikacja układu wydechowego
zmiany w nastawach gaźnika
skorygowanie fazy rozrządu tłokowego
skrócenie układu wydechowego
zupełnie nowy tłumik.
W modelu 251 wydech został skrócony o 9 cm z uwagi na krótszą długość ramy. W efekcie, aby uzyskać tą samą moc, co w modelu 250 przekonstruowano cylinder. Kolanko wydechu zostało wprowadzone głębiej w cylinder. Okna kanałów w 251 zostały obniżone o 2 mm, czyli ich odległość od osi wału korbowego jest mniejsza. Z tego względu należy zachować szczególną uwagę przy zakupie części zamiennych, ponieważ niewłaściwe dopasowanie skutkuje pogorszeniem osiągów i zwiększeniem zużycia paliwa.
Nadwozie:
-
Zawieszenie:
Zawieszenie przednie: teleskopowe, skok 185 mm
Zawieszenie tylne: dwa boczne elementy resorująco-tłumiące, skok 135 mm
Zawieszenie tylne: dwa boczne elementy resorująco-tłumiące, skok 135 mm
Tuning:
Brak
Plany:
Zrobić ją na Zicher ;) Na Cycuś :)
Zalety:
+Szybka
+Fajny Dźwięk
+Przyciąga uwagę
+Fajny Dźwięk
+Przyciąga uwagę
Wady:
-Spalanie
-Często zapycha sie gaźnik
-Często zapycha sie gaźnik
Pamiętna podróż:
Kraków - Kielce :) Bezawaryjnie
Osiągnięcia:
145km/h - A4
Aby móc głosować i dodawać komentarze zaloguj się, jeśli nie masz konta dołącz do nas.
Ogi20000 26 maj 2012, 12:29
Spalanie ma małe 4 litry , jaka jest frajda z jeżdzenia takim potworem.
zuzulka940 19 maj 2012, 23:00
ja dużo jeżdżę w mieście. Więc spalanie sięga nawet 8 litrów. Ale w trasie 4 :)
BizonekM060 21 maj 2012, 10:51
8 litrów w mieście ? Jeździłem przez kilka lat ETZ250, choćby nie wiem co, nigdy nie przekroczyła mi 6 a zwykłą normą było 5. Albo masz specyficzną technikę jazdy, albo silniczek z gaźnikiem nadaje się do regulacji.
#