Właściciel: demon3d (PW) • link#1 • link#2 • komentarze (11) (w ulubionych: 0 razy, wyświetleń: 2912)
Dodano 11 października 2011
Dodano 11 października 2011
Marka i model:
Średnia ocena:
4 z 7 głosów
Ten tydzień:
0 z 0 głosów
Wersja:
-
Rok produkcji:
1990
Pojemność:
55cm³
Moc:
3KM (2.2kW)
Waga:
około 75kg (0T)
Przyspieszenie:
- s. do 100 km/h
Maks. moment obr.:
- Nm
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa:
3.5 l. na 100 km
Dodatkowe wyposażenie:
Opis:
Romet Chart 210
Kupiłem go 1 marca 2010 roku za 250 zł w stanie złym i ogólnie był już trochę zdekompletowany.Został doprowadzony do stanu używalności no i w miarę możliwości staram się go ulepszać by był lepszy.
Tutaj serwis z fotami moto :
http://www.bikepics.com/members/demon3d/
Kupiłem go 1 marca 2010 roku za 250 zł w stanie złym i ogólnie był już trochę zdekompletowany.Został doprowadzony do stanu używalności no i w miarę możliwości staram się go ulepszać by był lepszy.
Tutaj serwis z fotami moto :
http://www.bikepics.com/members/demon3d/
Silnik:
Silnik 027 zastępuje silnikiem S70 z simsona ;) Silniczek już doszedł, ale niestety jednak jego stan faktyczny mija się z tym co mi opowiedział sprzedający, no ale cóż to jest polska tu się można wszystkiego spodziewać.
Jak na razie to silnik to muszę zrobić mu porządny przegląd, odpalić go i wtedy zajmę się przekładką. Prawdopodobnie oryginał silnik z Charta będzie na sprzedaż jak coś to pisać ;).
Jak na razie to silnik to muszę zrobić mu porządny przegląd, odpalić go i wtedy zajmę się przekładką. Prawdopodobnie oryginał silnik z Charta będzie na sprzedaż jak coś to pisać ;).
Nadwozie:
-
Zawieszenie:
Zawieszenie przód oryginalne w stanie bardzo dobrym choć jeden widelec niestety był na dole pęknięty ale już zespawany i działa bardzo dobrze. Z tyłu ma amortyzatory z MZ z regulacją tłumienia. Ogólnie chart bardzo komfortowy ;)
Tuning:
No jak na razie jest założony cylinder Almot "60" a tak naprawdę ma pojemność 55cmm3.Kolejną rzeczą zmienioną są lampy diodowe 6V z tyłu własnej roboty ;) ładnie się prezentują i bardzo dobrze świecą.
Założenie żarówki 35W 12V z przodu przez co światło wkońcu jakoś świeci ;)
W planach jest przerobienie cylindra na 70/4/3, gaźnik amal 19 lub 21, nowy wał S70 z wypełniaczami, zapłon z charta i wydech na 9500 ;)
Założenie żarówki 35W 12V z przodu przez co światło wkońcu jakoś świeci ;)
W planach jest przerobienie cylindra na 70/4/3, gaźnik amal 19 lub 21, nowy wał S70 z wypełniaczami, zapłon z charta i wydech na 9500 ;)
Plany:
plan jest taki by go nigdy nie sprzedać i by zrobić jeszcze parę rzeczy takich jak kierunki bo strasznie szpecą motor, a także zrobienie do końca instalacji elektrycznej bo nie ładuje akumulatora przez co się szybko rozładuje.
Planuje też usunąć tylni błotnik bo jak widać na zdjęciu jest w strasznym stanie.
Dopieszczenie go przed kolejnym sezonem i mam nadzieję że się wyrobię w czasie by wyglądał świetnie ;)
Planuje też usunąć tylni błotnik bo jak widać na zdjęciu jest w strasznym stanie.
Dopieszczenie go przed kolejnym sezonem i mam nadzieję że się wyrobię w czasie by wyglądał świetnie ;)
Zalety:
-dosyć zrywny
-motor nie chiński tylko rodzimej produkcji
-bardzo prosta budowa
-bardzo niska usterkowość
-motor nie chiński tylko rodzimej produkcji
-bardzo prosta budowa
-bardzo niska usterkowość
Wady:
-brak 4 biegu co ogranicza prędkość maksymalną i zwiększa zużycie paliwa
-instalacja 6V
-instalacja 6V
Pamiętna podróż:
Transportowanie go po kupnie z Zabrza do Dąbrowy Górniczej w środku małego kombi(peugeot 306 kombi)
Osiągnięcia:
prędkość max jak na razie to około 65 po prostej i obojętnie czy w dwie czy w jedną osobę choć raz z niedużej górki przekroczyłem dość znacznie 70km/h ;)
Odpalenie po zimie:
Niestety po odpaleniu po zimie odpalił od kopa ale coś nie chciał pracować. Okazało się, że w kraniku zmieliła się uszczelka bo była gumowa xD. Zakupiłem nową i wszystko jest teraz ok, wcześniej strzępy starej uszczelki zatkały kranik i dlatego moto nie chciało jechać.
Ale coś niepokojącego się dzieje z silnikiem więc muszę jak najszybciej ogarnąć silnik simsona. Już teraz słychać dosyć mocno pierścienie i się nie zbiera tak jak powinien. 55km/h teraz po prostej to jest max, tylko czasem dobije do 60, a przed zimą o wiele szybciej jeździł, chyba wymienie pierścienie niebawem.
Ale coś niepokojącego się dzieje z silnikiem więc muszę jak najszybciej ogarnąć silnik simsona. Już teraz słychać dosyć mocno pierścienie i się nie zbiera tak jak powinien. 55km/h teraz po prostej to jest max, tylko czasem dobije do 60, a przed zimą o wiele szybciej jeździł, chyba wymienie pierścienie niebawem.
Aby móc głosować i dodawać komentarze zaloguj się, jeśli nie masz konta dołącz do nas.
demon3d0 20 paź 2011, 23:15
Panowie niestety zdjęcia zrobię już w następnym sezonie gdyż motorek stoi w garażu bez silnika. Mam nadzieję że uda sie już go mi ukończyć jeśli chodzi o wizualkę i elektrykę ;)
FreeHouse0 14 paź 2011, 08:29
Fajny pomysł na odnowę. Tak jak pisze kolega niżej zrób dokładniejsze zdjęcia i za nim wrzucisz to obróć tak aby nie trzeba było głowy obracać :P 5/5
bartek19960 14 paź 2011, 09:36
Z tego co wiem, jeśli były to muszą być. Np. Ogar 200/205 nie musi ich mieć bo nie posiadał. Ale Chart chyba musi miec bo fabrycznie wychodził z nimi.
Kubalessini0 17 paź 2011, 22:38
Jeżeli ich nie ma na motorowerze, to nie są wymagane. Tylko musisz pokazywać ręką.Jeśli są zamontowane to muszą być sprawne.Testowane przez brachola, na szczęście obyło się bez mandatu. Dodaj lepsze fotki, zwłaszcza zamiast tej obróconej, wtedy dam ocenę.
bartek19960 13 paź 2011, 14:02
Całkiem fajny Chart. Porób dokładniejsze zdjęcia całości motorka. Bardzo fajny pomysł z tymi lampami z kierunków. Daję 5 za danie mu drugiego życia. Pozdrawiam
#