Serwis mojemoto.pl utrzymuje się wyłącznie z jednego banera zawierającego reklamy.
Aby kontynuować, proszę wyłączyć program blokujący reklamy i odświeżyć stronę.

Motologi
Rankingi
Kluby
Forum
Zaloguj sięUtwórz konto
BizonekM06 Pro
15 gru 2013, 09:50#
Posty: 186
Wszyscy znamy kłopoty, jakie sprawia układ zapłonowy w silnikach naszych zabytków.
Problemy z regulacją kąta wyprzedzenia, wypalone styki przerywacza, kiepskiej jakości kondensatory oraz świece zapłonowe. Do tego tandetna jakość produkowanych obecnie zamienników – wszystko to powoduje że jazda ogranicza się do przysłowiowego widoku komina, tak by pchać do garażu nie było daleko.
W latach swojej świetności, poczciwe WSK-i, Komary oraz Romety, bazowały na oryginalnych częściach, jakość wykonania nie była może idealna ale zapewniała przyzwoitą trwałość.
Elektronika była wtedy droga i dostępna tylko w zachodnich konstrukcjach, przeciętny właściciel rodzimego pojazdu, musiał polegać na tym co było dostępne.
Czasy się zmieniły, obecnie bez problemu można zamontować elektronikę w starym silniku.
Zyskujemy dzięki temu niezawodność, trwałość oraz poprawę jakości oświetlenia.
Sam pojazd nie traci nic ze swej oryginalności, wszelkie zmiany są całkowicie odwracalne.
Na rynku jest sporo firm produkujących gotowe zestawy dedykowane dla konkretnych marek.
Ja wybrałem AudioBas, który opracował autorski zestaw do silników WSK 125, wyposażonych w nowszego typu iskrownik 3106. W komplecie jest wszystko co potrzebne, zmiany w fabrycznej instalacji motocykla są minimalne, ograniczają się do wymontowania iskrownika z kołem magnesowym, prostownika selenowego, konektorów w silniku oraz wymiany akumulatora i żarówek na 12 woltowe.



Widok silnika z oryginalnym iskrownikiem typu 3106.



Widok iskrownika 3106 po zdjęciu koła magnesowego.



Widok zestawu jaki otrzymujemy od firmy AudioBas:
- stojan z układem cewek ładujących akumulator oraz impulsatorem
- zewnętrzna cewka zapłonowa z przewodem i fajką
- regulator napięcia
- moduł zapłonowy
- śrubki do montażu płyty stojana
- koło magnesowe + zmodernizowany klin
- ściągacz koła magnesowego



Kable zasilania, wychodzące z silnika, należy poprowadzić pod zbiornikiem, do ramy. Długość pasuje – nic nie trzeba przerabiać.



Wnętrze przedniej lampy, zmian wymaga podłączenie wiązki do stacyjki oraz należy całkowicie usunąć prostownik selenowy. W nowym zapłonie jest on zbyteczny.



Widok nowego stojana z cewkami. Wiązka przewodów wyprowadzona otworem po kablu zasilającym świecę zapłonową, Otwory po zdemontowanych konektorach, zaślepione śrubami.
Na kolejnej fotce, widok z założonym kołem magnesowym.




Regulator napięcia i moduł zapłonowy zamontowałem na wylocie puszki filtra powietrza, przewody oraz kostki połączeniowe doskonale mieszczą się pod siedzeniem.




Zmiany wymagał typ akumulatora, z 6V na 12V. Wybrałem akumulator żelowy, zyskuję na trwałości oraz nie martwię się o potencjalne wycieki kwasu i powstawanie oparów, które niszczą lakier.



Nowa cewka zapłonowa została przymocowana pod ramą, kabel do fajki jest odpowiedniej długości, można go poprowadzić pod zbiornikiem – obok klaksonu.



Efekt finalny - stary motocykl, pracujący przy udziale nowoczesnej elektroniki.
Zyski wymierne: lepsze światła, gwarantowana bezawaryjność, lepsze wkręcanie na obroty, zmniejszone spalanie ;) Czy warto ? odrobinę zainwestować, ja uważam że tak.


post edytowany przez autora 15 grudnia 2013 , 10:42.
#do góry
AudioBas
15 gru 2013, 22:25#
Posty: 2
Witam :)

Miło mi, że opisałeś swój temat tutaj.

Dla potomnych wrzucam również filmik z prezentacji zapłonu:
http://www.youtube.com/watch?v=F8iflduSrTA


Jakby ktoś miał pytania, chciał dodatkowych schematów służę pomocą :)

#do góry

Aby móc pisać posty zaloguj się, jeśli nie posiadasz konta dołącz do nas.