Serwis mojemoto.pl utrzymuje się wyłącznie z jednego banera zawierającego reklamy.
Aby kontynuować, proszę wyłączyć program blokujący reklamy i odświeżyć stronę.

Motologi
Rankingi
Kluby
Forum
Zaloguj sięUtwórz konto
Janek1966
16 lis 2015, 11:52#
Posty: 3
Witam. Mam Komara 1. Został zakupiony nowy układ zapłonowy z Komara3 i zmontowano go z starym magnetem.Po zmontowaniu wszystkiego brak iskry , a powinna być iskra jak byk.
Różnica pomiędzy tym to 0,2. (czyli bardzo niewielka).
Co jest powodem braku iskry?
#do góry
BizonekM06
17 lis 2015, 15:37#
Posty: 186
Piszesz bardzo lakonicznie i oględnie a oczekujesz odpowiedzi na problem :P
Określ dokładnie jaki to ten Komar 1, interesuje mnie konkretny typ modelu, rocznik oraz typ silnika w nim zamontowany. Czy to silnik S38, czy coś starszego ?
Jaki to nowy układ zapłonowy, z allego, obecnej produkcji, czy stary - nowy z epoki ?
Czy po zamontowaniu ustawiałeś przerwę i kont wyprzedzenia zapłonu ?
Czy w tym zapłonie są części z obecnej produkcji, cewka, platynki ?
Napisz konkretne odpowiedzi, zobaczymy co się dalej da z tym fantem zrobić ;)
Na wszystkich forach tak wpadasz, sypiesz lakoniczne pytanie i czekasz na cud ?

post edytowany przez autora 17 listopada 2015 , 15:40.
#do góry
Janek1966
19 lis 2015, 21:00#
Posty: 3
Silnik jest z Rometa (rocznik +- 85r.). Magneto pochodzi z silnika S38 (+-65rocznik), a stator iskrowy jest nowy zakupiony w sklepie motoryzacyjnym.
Kąt zapłonu jest ustawiony i niema wogóle iskry.
To nie jest takie proste "3 w 1".
A może kondensator ma wpływ na to?
#do góry
BizonekM06
20 lis 2015, 19:35#
Posty: 186
Tak myślałem ;D
Zapłon i magneto ze starszych S38 jest takie samo jak w nowszych silnikach typu 017, 023 i 019,
montowanych w Rometach, części są wzajemnie wymienne i powinny pasować.
Problem leży w nowym iskrowniku, który kupiłeś z obecnej - chińskiej produkcji ( tylko nie uwierz zapewnieniom sprzedawcy że jest inaczej ), te nowe iskrowniki w całości są do dupy. Cewki się grzeją, platynki nie dają się ustawić a nawet jak to zrobisz ich spasowanie i użyty materiał powoduje zwarcia i braki iskry. Kondensatory, podobnie jak cewki - totalny szajs. Nawet nie wspomnę o jakości fajek i świec, szczególnie te super świece Avina, sprzedawane masowo jako idealne do wszelakich staroci.
Moja rada - wywal ten świecący nowością iskrowniczek i poszukaj w miarę ładnego ze starej produkcji.
W tym nowym, nawet jeśli jakimś cudem znajdziesz iskrę to i tak długo się nią nie nacieszysz.
To samo się tyczy nowych gaźników, obecnie produkowanych. Totalny szajs, bez możliwości regulacji.
Cylindry, wały, tłoki i pierścionki to też lipa. No może jeszcze Almot robi w miarę niezłe części.
Reszta to totalny złom i badziwie, wykonane z dziwnych materiałów i baz zachowania choćby odrobiny norm fabrycznych.
Tym optymistycznym akcentem, życzę powodzenia w reanimacji motorka :P

post edytowany przez autora 20 listopada 2015 , 19:37.
#do góry

Aby móc pisać posty zaloguj się, jeśli nie posiadasz konta dołącz do nas.