Właściciel: Pablo (PW) • link#1 • link#2 • komentarze (3) (w ulubionych: 0 razy, wyświetleń: 3545)
Dodano 11 listopada 2011
Dodano 11 listopada 2011
Marka i model:
Średnia ocena:
4 z 5 głosów
Ten tydzień:
3 z 1 głosów
Wersja:
W 201
Rok produkcji:
1989
Pojemność:
230cm³
Moc:
136 / 5100KM (100kW)
Waga:
1670kg (1.67T)
Przyspieszenie:
10.9 s. do 100 km/h
Maks. moment obr.:
205 Nm
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa:
10 - 16 l lpg l. na 100 km
Dodatkowe wyposażenie:
ABS Alarm Alufelgi Blokada skrzyni biegów Centralny zamek Podgrzewane lusterka Szyberdach Welurowa tapicerka Wspomaganie kierownicy
Opis:
-
Silnik:
rodzaj silnika Benzyna
pojemność silnika 230 (cm3)
układ/ilość cylindrów rzędowy / 4
ilość zaworów na cylinder 2
pojemność silnika 230 (cm3)
układ/ilość cylindrów rzędowy / 4
ilość zaworów na cylinder 2
Wnętrze:
Skromne , proste ale za to bardzo trwałe i funkcjonalne.
Nadwozie:
Wytrzymałe a co się z tym przekłada na tzn. długowieczność eksploatacyjną to właściwie i solidnie zabezpieczone przez długie lata nie wykaże ognisk korozji.
Zawieszenie:
Bardzo dobre zawieszenie a przede wszystkim solidne i wytrzymałe.
Tuning:
-
Car audio:
-
Plany:
-
Zalety:
Solidna Niemiecka niezawodność i przyjemność z jazdy.
Wady:
Problemy związane z pracą silnika na gazie na tak zwanym mikserze lecz po przeprowadzonej niżej opisanej modyfikacji bez uwag.
Pamiętna podróż:
-
Osiągnięcia:
Montaż systemu zasilania Blos
Blos jest to homologowany system do zasilania gazem płynnym GPL do samochodów z katalizatorem odpowiadających normom przeciw zanieczyszczaniu Euro 1 i Euro 2. Składa się z mieszalnika BLOS z dodanym silnikiem krokowym i sterowanym przez centralkę Just. Ze względu na swoja charakterystykę może być stosowany w krajach, w których nie jest wymagana homologacja zgodnie z norma 67R-01. Celem prawidłowego montażu zaleca się uważne zapoznanie się z instrukcja montażu.
Jak i gdzie system Blos jest instalowany?
Blos jest dostępny w wersjach dla samochodów z wtryskiem paliwa. Mixer ten nie powoduje spadku mocy zarówno na benzynie jak i na gazie. Spowodowane to jest tym ,że urządzenie Blos nie powoduje przewężenia w rurze dolotowej na odcinku pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą. Mikser BLOS jest stosowany w samochodach z przepływomierzem powietrza jak i bez niego.Gaz z reduktora jest bezpośrednio dostarczany do krućca występującego w Blos (na odcinku pomiędzy reduktorem a mikserem nie występuje żadna śruba regulacyjna). Ze względu na wielkość samego mixera montaż w niektórych modelach aut może być lekko utrudniony z powodu braku miejsca aczkolwiek w większości marek samochodów instalacja jest dużo prostsza (ze względu na zastosowanie opasek zaciskowych dostarczonych w zestawie razem z mikserem co ułatwia montaż). Zaleca się montaż systemu Blos w pozycji pionowej (dopuszczalne jest w pozycji poziomej). Niedopuszczalny jest montaż w pozycji odwrotnej gdyż osadzanie się frakcji olejowej może zakłócić prawidłową pracę miksera. Niedopuszczalny jest również montaż Blos na sztywno np.(montaż do karoserii samochodu), zalecany jest montaż w sposób umożliwiający ruch miksera wywołany ruchem pracy silnika. Do prawidłowej regulacji pracy całego układu oprócz standardowej dyszy znajdującej się w środku miksera Blos ,dostępny jest również zestaw dysz o rożnym kształcie dobieranym odpowiednio do danego typu silnika.
Ja od 5 lat posiadam 190 tke na zwykłej instalacji opartej na mikserze i parowniku firmy ,,lovtec” do 150KM.
Znajomy po założeniu gazu mówił mi że ten samochód na gazie chodził nie będzie a zwłaszcza dlatego że jest w automacie ponieważ strzały będą nieuniknione.
I faktycznie na początku dwa razy mi strzelił bez większych konsekwencji, po założeniu łącznika przepływomierza z krokówką samochód chodził lecz przy hamowani gasł lub miał niskie obroty i zdarzało się że strzelał.
Założyłem więc wspomniany wyżej System Blos +,,emulator” aby krokówka się nie domykała przy hamowaniu i o strzałach zapomniałem.
Bardzo serdecznie polecam wszystkim tym u których zdarzają się problemy związane ze strzałami na gazie o ile system Blos nie wyeliminuje całkowicie wspomnianych strzałów to na pewno zminimalizuje ich konsekwencje.
Blos jest to homologowany system do zasilania gazem płynnym GPL do samochodów z katalizatorem odpowiadających normom przeciw zanieczyszczaniu Euro 1 i Euro 2. Składa się z mieszalnika BLOS z dodanym silnikiem krokowym i sterowanym przez centralkę Just. Ze względu na swoja charakterystykę może być stosowany w krajach, w których nie jest wymagana homologacja zgodnie z norma 67R-01. Celem prawidłowego montażu zaleca się uważne zapoznanie się z instrukcja montażu.
Jak i gdzie system Blos jest instalowany?
Blos jest dostępny w wersjach dla samochodów z wtryskiem paliwa. Mixer ten nie powoduje spadku mocy zarówno na benzynie jak i na gazie. Spowodowane to jest tym ,że urządzenie Blos nie powoduje przewężenia w rurze dolotowej na odcinku pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą. Mikser BLOS jest stosowany w samochodach z przepływomierzem powietrza jak i bez niego.Gaz z reduktora jest bezpośrednio dostarczany do krućca występującego w Blos (na odcinku pomiędzy reduktorem a mikserem nie występuje żadna śruba regulacyjna). Ze względu na wielkość samego mixera montaż w niektórych modelach aut może być lekko utrudniony z powodu braku miejsca aczkolwiek w większości marek samochodów instalacja jest dużo prostsza (ze względu na zastosowanie opasek zaciskowych dostarczonych w zestawie razem z mikserem co ułatwia montaż). Zaleca się montaż systemu Blos w pozycji pionowej (dopuszczalne jest w pozycji poziomej). Niedopuszczalny jest montaż w pozycji odwrotnej gdyż osadzanie się frakcji olejowej może zakłócić prawidłową pracę miksera. Niedopuszczalny jest również montaż Blos na sztywno np.(montaż do karoserii samochodu), zalecany jest montaż w sposób umożliwiający ruch miksera wywołany ruchem pracy silnika. Do prawidłowej regulacji pracy całego układu oprócz standardowej dyszy znajdującej się w środku miksera Blos ,dostępny jest również zestaw dysz o rożnym kształcie dobieranym odpowiednio do danego typu silnika.
Ja od 5 lat posiadam 190 tke na zwykłej instalacji opartej na mikserze i parowniku firmy ,,lovtec” do 150KM.
Znajomy po założeniu gazu mówił mi że ten samochód na gazie chodził nie będzie a zwłaszcza dlatego że jest w automacie ponieważ strzały będą nieuniknione.
I faktycznie na początku dwa razy mi strzelił bez większych konsekwencji, po założeniu łącznika przepływomierza z krokówką samochód chodził lecz przy hamowani gasł lub miał niskie obroty i zdarzało się że strzelał.
Założyłem więc wspomniany wyżej System Blos +,,emulator” aby krokówka się nie domykała przy hamowaniu i o strzałach zapomniałem.
Bardzo serdecznie polecam wszystkim tym u których zdarzają się problemy związane ze strzałami na gazie o ile system Blos nie wyeliminuje całkowicie wspomnianych strzałów to na pewno zminimalizuje ich konsekwencje.
Aby móc głosować i dodawać komentarze zaloguj się, jeśli nie masz konta dołącz do nas.
EaserVW0 19 lis 2011, 17:28
Fakt, ładna 190, widać, ze trzyma się kupy. Oszpecają ją jedynie filtr stożkowy i te brewki na lampach, które w mej ocenie do tego mega niesportowego samochodu totalnie nie pasują. W dodatku od stożka silnik dostaje po dupie, co też przy tych osiągach i mikserowej instalacji nie ma większego sensu. No i właśnie tutaj pytanie: to jest profil mercedesa 190 czy reklama instalacji blos? Pozdrawiam!
krzychufmx0 11 lis 2011, 22:00
Jeśli chodzi o starsze Mercedesy to zawsze podobały mi się 190 :) Ogólnie bardzo żywotne i niezawodne auta, szczególnie w dieslu nie do zajeżdżenie(często stosowane w TAXI). No ale benzyna ma za to swoją moc. I jak na te czasy zrobiona pod ekonomiczność dobra instalacje LPG też się przydaje. Po za tym bardzo ładne i zadbane nadwozie, dobry kolorek. Ładne wnętrze i czysto pod maską, zasługuję na 5 :)
#